przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Cenna formalność. Zielone dla Kostrzyńskiej

Z MIASTA

ao
2016-12-07 10:04
50180

(fot. Daniel Adamski)

To formalność, ale bez niej Gorzów nie miałby nowej Kostrzyńskiej – zarząd województwa właśnie oznajmił, że ulica wylotowa na zachód będzie miała unijne dofinansowanie. Z RPO budżet inwestycji będzie uzupełniony kwotą 26,2 mln zł. Resztę pieniędzy dołoży miasto. 

Koszt przebudowy Kostrzyńskiej od placu Słonecznego do węzła S3: 44 mln zł. Projekt właśnie otrzymał decyzję o dofinansowaniu od zarządu województwa – pieniądze będą w ramach RPO Lubuskie 2020 w wysokości 26,2 mln zł. Projekt realizowany będzie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Gorzowa.

Gruntowny remont Kostrzyńskiej jest elementem przebudowy układu drogowego oraz nawiązuje swoją lokalizacją do infrastruktury transportu zbiorowego oraz kolejowego. Inwestycja obejmie Kostrzyńską na odcinku 1900 m – od skrzyżowania z Placem Słonecznym do skrzyżowania z ulicą Dobrą oraz na odcinku ok. 1109 m – od skrzyżowania z Dobrą do skrzyżowania z węzłem S3.

Po zakończeniu budowy droga będzie w pełni eksploatowana i dostępna dla wszystkich uczestników ruchu. Co ważne, jest komplementarna do systemu zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie, który został umieszczony w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach trybu pozakonkursowego pod numerem 6.1-33.1. POiŚ.

Co z tego wynika? Przewidziano realizację działań chroniących środowisko naturalne w trakcie realizacji projektu (prace w okresie dziennym, segregowanie i bieżące wywożenie odpadów z budowy, ograniczenie emisji pyłu).

Działania minimalizujące wpływ na elementy przyrodnicze (t.j. wycinka drzew ograniczona do minimum, poza okresem lęgowym, prace prowadzone w pobliżu roślinnością ze szczególną ostrożnością, wykonane zostaną nasadzenia zastępcze). Podjęte zostaną działania łagodzące wpływ inwestycji na środowisko przez m.in. wykonanie kanalizacji deszczowej czy nasadzeń zastępczych. Wody opadowe ujęte zostaną w szczelne systemy kanalizacyjne zakończone separatorem substancji ropopochodnych.

Przewidziano również zakres prac związanych z elementami zwiększającymi bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Kostrzyńska (razem z torowiskiem)  ma być gotowa pod koniec 2018 roku, ale jeszcze nie wiadomo, kto podejmie się budowy – przetarg ma być rozstrzygnięty na początku kwietnia.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x