501 936 975

Jeszcze ostatnie formalności i... wycinka

Z MIASTA

info. um/ao
2017-02-14 14:32
5990

medium_news_header_3247.jpg

(fot. Daniel Adamski)

Miasto przymierza się do wycinki alei przy Kostrzyńskiej – miała się zacząć 15 lutego czyli jutro. Jeszcze tylko formalności: zgoda komendanta miejskiego policji, zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu przez miejskiego inżyniera ruchu oraz ekspertyza chiperpterologa.

Do usunięcia drzew wymagane jest zajęcie jednego pasa ruchu oraz krótkotrwałe zamknięcie całej drogi, ale wyłącznie na czas prac nad jednym drzewem. To wymaga około kilkunastu, do kilkudziesięciu minut. W tym czasie drzewo zostanie wycięte i usunięte z jezdni, tak, aby ruch mógł być kontynuowany na zwężonym odcinku. Zgodę na taką formę prowadzenia prac musi wydać komendant miejski policji. Wniosek będzie zaopiniowany na dniach. Jednocześnie miejski inżynier ruchu musi zaopiniować czasową organizację ruchu związaną z zajęciem jednego pasa jezdni.

W dodatku prace przy Kostrzyńskiej rozpoczyna chiperpterolog – to zalecenie regionalnej dyrekcji ochrony środowiska. Opinia eksperta wykaże, w których drzewach zimują nietoperze – są pod ścisłą ochroną, a drzew, w których zimują nie wolno wyciąć do kwietnia. Jednak te z drzew, w których specjalista nie odnajdzie śladów zimowania nietoperzy będą wycinane.

Działania na planowanym do remontu odcinku Kostrzyńskiej w założeniu mają odbywać się przy możliwie minimalnej ingerencji przyrodniczej, tj. wycinka drzew ograniczona do minimum, poza okresem lęgowym, prace prowadzone w pobliżu roślin ze szczególną ostrożnością. Podjęte zostaną działania łagodzące wpływ inwestycji na środowisko poprzez m.in. wykonanie kanalizacji deszczowej czy nasadzeń zieleni kompensującej w części skutki wycinki drzew. Wody opadowe ujęte zostaną w szczelne systemy kanalizacyjne zakończone separatorem substancji ropopochodnych. Przewidziano zakres prac związanych z elementami BRD.

Kostrzyńska będzie przebudowana na odcinku ok. 1900 m – od skrzyżowania z Placem Słonecznym do skrzyżowania z Dobrą oraz remoncie Kostrzyńskiej na odcinku ok. 1109 m – od skrzyżowania z Dobrą do skrzyżowania z węzłem S3. Całkowita długość przebudowy: ok. 3 km. Wartość zadania: 44 mln zł dla zakresu drogowego oraz około 17 mln dla przebudowy torowiska. Poziom dofinansowania: 59,50 procent (26,2 mln zł).

Przebudowa torowiska realizowana będzie w ramach tzw. Projektu tramwajowego, czyli zadania „System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie” Na dofinansowanie, którego złożony został na koniec roku wniosek, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet 6 – rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. Projekt realizowany będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Osi Priorytetowej 5 Transport, Działania 5.1 Transport drogowy, Poddziałania 5.1.2 Transport drogowy – ZIT Gorzów.
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x