przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

W tym rankingu Gorzów jest bez szans?

Z MIASTA


2017-07-18 11:39
55370

(fot. Adam Oziewicz)

Raport przygotowywany jest co kwartał od ponad dwóch lat i za każdym razem Gorzów jest na szarym końcu – chodzi o liczbę publikacji w mediach o stolicach regionów. W ostatnim z maja, dla orientacji – Warszawa: 446 904, Gorzów: 22 212, przedostatnia Zielona Góra ma ich o 5304 więcej.   

W najnowszym zestawieniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Według raportu od stycznia do marca tego roku na temat stolic regionalnych pojawiło się łącznie niemal 1,9 mln informacji. W pierwszej trójce z największą liczbą  znalazły się Warszawa, Kraków i Poznań – analityków i czytelników nie może dziwić dominacja Warszawy…     
 
Stolica Polski zdeklasowała też pozostałe miasta pod względem wskaźnika dotarcia i promocji. Choć potencjalna liczba kontaktów z materiałami dotyczącymi miasta stołecznego wyniosła zaledwie 180 mld i była mniejsza o 93 mld niż w zestawieniu z początku ubiegłego roku, to ekwiwalent reklamowy wzrósł o niemal 110 mln zł.  
     
Stolica zdominowała także Internet. W sieci na jej temat pojawiło się prawie 360 tys. publikacji. 
 
Bliźniacze analizy przygotowywane są co kwartał od początku 2015 roku. Zestawmy dane za ostatnie pięć kwartałów (w każdym z badań Gorzów wypada najsłabiej spośród wszystkich stolic województw, za każdym razem jesteśmy nawet za Zieloną Górą).    
 
styczeń – marzec 2017: o Gorzowie w mediach 22 212 razy, o Zielonej Górze 27 516 (o 5304 publikacji mniej niż ZG)           
październik – grudzień 2016: o Gorzowie 23 382, o Zielonej Górze 25 773 (o 2 391 mniej)
lipiec – wrzesień 2016: o Gorzowie 25 652, o Zielonej Górze 26 477 (o 825 mniej)
kwiecień – czerwiec 2016: o Gorzowie 24 531, o Zielonej Górze 30 761 (o 6 230 mniej)
styczeń – marzec 2016: o Gorzowie 20 587, o Zielonej Górze 24 400 (o 3 813 mniej)
 
W kolejnych raportach zła pozycja może się zmienić na lepszą dla Gorzowa za sprawą doniesień z początku lipca na temat pożaru katedry. Z kolei w dalszej perspektywie pozytywna tendencja może się utrzymać, bo miasto z gminami tworzącymi Miejski Obszar Funkcjonalny złożyło projekt wspólnej promocji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – wartość całkowita: 3,2 mln zł. Trwa ocena wniosku w urzędzie marszałkowskim, rozstrzygnięcie konkursu w październiku br.
 
Przygotowujący raport są przekonani, że postrzeganie konkretnej aglomeracji należy mierzyć. Wgląd w doniesienia medialne pozwala na zbieranie wiadomości o marce, też na audyt poczynań konkurencji. Metropolie nieustannie rywalizują o uwagę potencjalnych turystów. Analiza działań miast konkurencyjnych pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą konkretnych akcji reklamowych, festiwali, czy innych wydarzeń specjalnych.
 
Pełny raport ”Stolice Regionów”
 

Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, które porównuje wizerunek 18 miast wojewódzkich. W analizie brane są pod uwagę: liczba publikacji w podziale na media, dotarcie oraz wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów, obecność stolic województw na pierwszych stronach gazet oraz w tytułach prasowych, zmiany w czasie ukazywania się publikacji oraz najaktywniejsze źródła.
 
Z pewnością raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ma zachęcić miasta stołeczne regionów do wydania na promocję/reklamę w mediach ogólnopolskich, nie mniej każda szeroko podawana informacja ma wpływ na wizerunek i zainteresowanie mniejszymi ośrodkami, a to z kolei przekłada się wzrost potencjału gospodarczego.
0.wykres-1.jpg

wykres 1: liczba publikacji na temat miast wojewódzkich we wszystkich mediach w okresie styczeń - marzec 2017

1.wykres-2.jpg

wykres 2: wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji dla miast wojewódzkich w okresie styczeń – marzec 2017

0
wykres 1: liczba publikacji na temat miast wojewódzkich we wszystkich mediach w okresie styczeń - marzec 2017
01
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x