przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Elektryfikacja w Gorzowie? Jest szansa

Z MIASTA

oprac. red.
2017-07-24 16:17
56320

(fot. Adam Oziewicz)

Na razie mowa tylko o dokumentacji projektowej, ale to i tak wiele... Portal www.rynek-kolejowy.pl poinformował, że PLK przymierza się do przygotowania elektryfikacji linii 203 przebiegającej przez Gorzów.   

Dobra wiadomość dla gorzowian. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację prowadzącej przez miasto linii 203.
 
Przedmiotem całego zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn”. Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto.
 
Analizą studialną mają być objęte następujące linie kolejowe (wraz z infrastrukturą towarzyszącą):
nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna
nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Piła Główna – Krzyż – Gorzów – Kostrzyn
nr 745 Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko na odcinku Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko
nr 827 Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a na odcinku Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a.
 
PKP PLK przewiduje, że praca zostanie podzielona na trzy projekty realizacyjne. Najpierw zrealizowane mają zostać prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna, następnie na odcinku Piła Główna – Krzyż, a w ostatniej kolejności na odcinku Krzyż – Kostrzyn. Jak zaznacza PLK w ogłoszeniu, elektryfikacja linii zostanie wykonana w przypadku wykazania zasadności w analizach.
 
Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 390 dni. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty.
 
Linia kolejowa 203 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz jest dwutorowa poza odcinkiem Gutowiec – Piła oraz estakadą w Gorzowie. Jest w całości niezelektryfikowana. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zaplanowano wyłącznie rewitalizację linii na odcinku Krzyż – Gorzów. 
 
Gorzowianom nie trzeba przypominać, że trwa właśnie modernizacja estakady. Odbudowa obiektu nie wyklucza instalacji trakcji elektrycznej i drugiego toru.  
 
Portal Rynek Kolejowy zwraca uwagę swoich Czytelników na fakt, że przed dwoma laty zapotrzebowanie na elektryfikację linii 203 zgłosiło PKP Intercity.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x