przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Rozkład do poprawki. Za długo czekamy

Z MIASTA


2017-12-16 13:44
58854

(fot. Adam Oziewicz)

Nasza Czytelniczka z Piasków często korzysta z linii T2 i T1 i nie jest zadowolona – ostatnio podróżuje na osiedle Słoneczne. Ma zastrzeżenia do rozkładu jazdy. W jej ocenie, autobusy w kierunku Wieprzyc powinny być lepiej skomunikowane, aby nie czekać na zimnie. 

Czytelniczka, aby z Piasków dojechać do mamy na os. Słoneczne musi przesiąść się z autobusu T2 na T1 przy zakładzie energetycznym. W ostatnim czasie trzykrotnie, gdy podróżowała w kierunku Wieprzyc, autobus T1 podany w rozkładzie nie przyjechał. Sprawdziliśmy. Chodzi dokładnie o T2 z Piasków – w dzień powszedni przyjeżdża na przystanek na Orląt Lwowskich o 9.56, z kolei, zgodnie z rozkładem T1 w stronę Wieprzyc jest prawie po 20 minutach – o 10.14, następny o 10.26. Rezultat był taki, że gorzowianka musiała czekać na zimnie przez pół godziny na autobus T1. 
 
Przypomnijmy, linie zastępcze T1 i T2 razem funkcjonują od początku października, po wycofaniu z komunikacji miejskiej tramwajów. To wynik planowanych remontów dróg z torowiskami. W ciągu najbliższych tygodni mają się zacząć pierwsze prace na Sikorskiego, MZK już demontuje szyny w Alei 11 listopada.          
 
Nasza Czytelniczka uważa, że powinna działać linia zastępcza z Piasków bezpośrednio na Wieprzyce. Sugeruje też – jeżeli tak się nie da – aby na przystanku przesiadkowym na autobus T1 czas oczekiwania był możliwie jak najkrótszy oraz, aby zainstalować tam wiatę przystankową. – To szczególnie ważne w okresie zimowym – podkreśla w rozmowie z portalem gorzowianka.   
 
Jest wyczerpująca odpowiedź na zastrzeżenia Czytelniczki. Sytuację wyjaśniają Marcin Pejski, rzecznika MZK oraz Marek Świst, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej i transportu publicznego urzędu miasta.
 
poniżej odpowiedź urzędników:  
 
Po przeanalizowaniu niewykonanych kursów stwierdzamy, iż w okresie od 13 listopada do 5 grudnia 2017 r. w podanym przedziale godzinowym nie ma niewykonanych kursów na linii autobusowej T1. Jedyny przypadek to środa 29.11.2017 r., kiedy to w w/w autobusie po dojeździe do pętli Wieprzyce zablokowało się koło, ale zdarzenie miało miejsce o godzinie 10.30, czyli już po wykonaniu wskazanego kursu. We wskazanym okresie zdarzały się sytuacje znaczących opóźnień w punktualnej realizacji rozkładu jazdy, co było spowodowane prowadzoną na ul. Kostrzyńskiej wycinką drzew, która powodowała czasowe wstrzymanie ruchu, co powodowało sytuację, iż odstęp pomiędzy autobusami zmniejszał się do kilku minut, a czasami autobusy przyjeżdżały na przystanek razem.
 
Opisywana sytuacja długiego oczekiwania na przesiadkę z T2 na T1 o godz. 9.56 jest obecnie poprawiana, dokonamy korekty i jeszcze w grudniu wprowadzimy zmiany w rozkładzie jazdy. Należy wyjaśnić, iż opisywana sytuacja dotyczy godzin poza szczytem przewozowym, gdzie ulega zmianie częstotliwość kursowania, a kierowcy mają zaplanowane (przewidziane prawem) przerwy. 
 
Nie jest możliwe przedłużenie linii T2 bezpośrednio do Wieprzyc z uwagi na znaczący wzrost kosztów funkcjonowania linii T2. Należy zauważyć, iż linie komunikacji zastępczej T1 i T2 kursują z bardzo wysoką częstotliwością – co 8 minut w szczycie i co 12 minut po szczycie przewozowym. Taka częstotliwość, niespotykana na innych liniach, skraca czas oczekiwania na przesiadkę. Warto zauważyć, iż z chwilą uruchomienia komunikacji zastępczej Prezydent Miasta wprowadził bilet przesiadkowy, umożliwiający nieograniczoną ilość przesiadek w czasie 45 minut od chwili skasowania, co znacznie obniżyło pasażerom koszty podróży, gdyż przesiadając się nie muszą kasować drugiego biletu.  
 
Obecnie pracujemy nad nowym rozkładem jazdy komunikacji zastępczej, który będzie uwzględniał zmniejszenie przerw pomiędzy autobusami w szczególności w godzinach tzw. przerw posiłkowych, jednakże nowe rozwiązania będą mogły zostać wprowadzone najwcześniej od 1 stycznia 2018 r.
 
Pomysł ustawienia wiaty przystankowej na przystanku przesiadkowym przy zakładzie energetycznym w stronę Wieprzyc był i jest rozważany i zależny od etapowania robót przez wykonawcę przebudowy ul. Sikorskiego. Podpisanie umowy na wykonanie robót przewidziane jest na przełomie koniec grudnia początek stycznia. Wykonawca po podpisaniu umowy ma obowiązek wskazania zgodnie z zapisami w przetargu kolejności planowanych etapów robót do realizacji, co potwierdzi lub wykluczy zasadność montażu wiaty w opisanym miejscu.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x