przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Śmieciowe długi do skarbówki!

Z MIASTA

info. um
2018-04-24 15:36
53600

Związek Celowy Gmin MG-6 weryfikuje płatności za wywóz odpadów. Każdy dłużnik otrzyma upomnienie wraz ze wskazaniem kwot zaległych. Jeżeli nie zapłaci musi się liczyć z wizytą komornika. 

Jeśli płatność, w terminie i kwotach wskazanych w upomnieniu, nie trafi na konto bankowe, zostanie wystawiony tytuł wykonawczy, który MG-6 przekaże urzędowi skarbowemu. Ten egzekucję należności może prowadzić także z wykorzystaniem komornika.
 
Nową deklarację lub jej korektę mamy obowiązek złożyć w biurze MG-6 do 14 dni od zamieszkania pierwszego mieszkańca w nieruchomości, zwiększenia lub zmniejszenia liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość (wprowadzenie, wyprowadzenie się mieszkańca, narodziny dziecka, zgon mieszkańca) oraz zmiany sposobu gromadzenia odpadów (selektywny/nieselektywny).
 
Właściciele lub zarządcy nieruchomości niezamieszkałej nową deklarację (lub jej korektę) mają obowiązek złożenia, gdy rozpoczęli lub zakończyli działalność, przy zmianie sposobu gromadzenia odpadów lub gdy zajdzie konieczność zmiany liczby lub rodzaju pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych.
 
szczegóły poniżej 
 
…………………………………..
Obowiązki właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
 
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Związek Celowy Gmin MG-6 objął systemem gospodarowania odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Wobec powyższego wszystkich obowiązują przepisy dotyczące postępowania z odpadami komunalnymi wynikające z przyjętych przez rady gmin: Bogdaniec, Deszczno, Kłodawa, Lubiszyn, Santok i radę miasta Gorzowa Wlkp. regulaminów utrzymania czystości i porządku. Z analizy zapisów systemu biura związku wynika, że nie wszyscy znają i respektują podstawowe obowiązki, których nieprzestrzeganie doprowadza do powstawania znacznych kwot należnych związkowi. W celu uniknięcia nieporozumień w przyszłości należy respektować poniższe zasady.
 
OBOWIĄZKI WŁAŚCICIELA / ZARZĄDCY NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁEJ
Nową deklarację lub korektę wcześniej złożonej deklaracji składamy zawsze w terminie 14 dni od wystąpienia następujących zdarzeń:
zamieszkania pierwszego mieszkańca w nieruchomości,
zwiększenia lub zmniejszenia liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość (wprowadzenie, wyprowadzenie się mieszkańca, narodziny dziecka, zgon mieszkańca),
zmiany sposobu gromadzenia odpadów (selektywny/nieselektywny).
 
Pamiętaj! 
na wysokość opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi wpływa liczba osób w gospodarstwie domowym, więc w przypadku wyprowadzki domownika, wyjazdu na studia, narodzin lub zgonu, należy w terminie 14 dni złożyć w Biurze Związku Celowym Gmin MG-6 zmianę deklaracji. W przypadku zamieszkiwania w budynku wielolokalowym należy tę informację zgłosić do zarządcy. Nie złożenie korekty deklaracji spowoduje naliczenie opłaty nawet w przypadku, gdy nastąpił zgon jednego z mieszkańców;
jeżeli nieruchomość została sprzedana, dotychczasowy właściciel, podobnie jak nowy właściciel, ma obowiązek złożyć zmianę deklaracji. W pierwszym przypadku będzie to tzw. deklaracja zerowa, natomiast w drugim przypadku nowy właściciel składa pierwszą deklarację i wskazuje w niej liczbę mieszkańców, jaka będzie zamieszkiwać nieruchomość oraz sposób gromadzenia odpadów. Jest to podstawa do wyposażenia przez MG-6 posesji w odpowiednie pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych.
 
OBOWIĄZKI WŁAŚCICIELA / ZARZĄDCY NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁEJ
Nową deklarację lub korektę deklaracji złożonej wcześniej należy złożyć zawsze w terminie 14 dni od wystąpienia następujących zdarzeń:
rozpoczęcia działalności gospodarczej w nieruchomości / powstania pierwszych odpadów komunalnych,
zamknięcia działalności,
konieczności zmiany liczby lub rodzaju pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych,
zmiany sposobu gromadzenia odpadów (selektywny/nieselektywny).
 
UWAGA! Proszę pamiętać, że w przypadku nieruchomości niezamieszkałych, wystawienie w danym miesiącu do odbioru, dodatkowych odpadów komunalnych, oprócz zadeklarowanej ilości (np. worków, kartonów, czy w innej formie), obliguje właściciela nieruchomości do złożenia w terminie 14 dni deklaracji korygującej, uwzględniającej rzeczywistą ilość wytwarzanych odpadów.
 
Ponadto: nieruchomości niezamieszkałe, czyli firmy prowadzące działalność gospodarczą, obiekty usługowe, domki letniskowe bądź inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe lub też instytucje, deklarują ilość wytwarzanych odpadów komunalnych. Ich ilość określają wybierając odpowiedni pojemnik, który zgromadzi wszystkie wytworzone na nieruchomości odpady. W przypadku zmiany ilości generowanych odpadów tj. ich zmniejszenia lub zwiększenia, nawet okresowo, należy w terminie 14 dni złożyć deklarację - bezpośrednio w Biurze Związku Celowego Gmin MG-6 bądź też u zarządcy nieruchomości,
deklarację zerową należy także złożyć w przypadku, gdy przedsiębiorca zawiesza lub zamyka działalność pod adresem, dla którego wcześniej złożył deklarację,
w każdym przypadku na złożenie deklaracji mamy 14 dni od dnia zaistnienia zmian będących podstawą ustalenia miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami. Dopiero po złożeniu deklaracji możliwe jest wnoszenie opłaty w zmienionej wysokości,
każda nieruchomość na jaką złożona została deklaracja ma swój indywidualny numer identyfikacyjny, a co za tym idzie ma też swój odrębny rachunek bankowy do dokonywania wpłat. 
 
Jeżeli nie jesteś pewien czy dokonujesz wpłat na odpowiedni rachunek, można to sprawdzić odwiedzając Biuro Związku Celowego Gmin MG-6 lub dzwoniąc pod numer telefonu 95 7287 102.
 
Informujemy, że od marca br. biuro MG-6 prowadzi weryfikację stanu należności i ich egzekucję w przyjęty przepisami ordynacji podatkowej dwuetapowy sposób. W pierwszej kolejności dłużnik otrzymuje stosowne upomnienie wraz ze wskazaniem kwot zaległych, kosztami upomnień i odsetkami, jeśli występują, z informacją o terminie zapłaty zaległości na przysługujące dłużnikowi indywidualne konto bankowe. Jeśli płatność, w terminie i kwotach wskazanych w upomnieniu, nie trafi na konto, wówczas Związek przystępuje do drugiego kroku egzekucji – wystawia tytuł wykonawczy, który przekazuje, właściwemu ze względu na zamieszkanie podatnika, urzędowi skarbowemu, a ten prowadzi egzekucję należności nawet z wykorzystaniem instytucji komornika.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x