przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

Co jeść aby być szczupłym?

Z MIASTA

art. sponsorowany
2018-12-03 22:52
346

Większość z nas chce posiadać szczupłą sylwetkę, która nie tylko lepiej się prezentuje, ale również jest zazwyczaj zdrowsza dla organizmu człowieka. Nadwaga powoduje różnorakie dolegliwości, a im więcej dodatkowych kilogramów, tym na więcej chorób jesteśmy narażeni. Aby być szczupłym i przede wszystkim zdrowym, należy głównie stosować odpowiednią dietę. To ona jest w głównej mierze odpowiada za to, czy nasza waga jest w normie. Z każdym rokiem mamy coraz większą świadomość tego, że produkty, które spożywamy wpływają na nasz komfort życia. Potwierdzają to liczne badania, ale możemy się o tym również przekonać obserwując, jak reaguje nasz organizm na to co jemy.

Młody zielony jęczmień w kapsułkach Green Barley Plus

Co to znaczy zdrowo się odżywiać? 


W teorii zdrowe odżywianie wydaje się prostym zadaniem, jednak nie tak łatwo stosować je w codziennym życiu. Z jednej strony kuszą nas dziesiątki produktów na półkach sklepowych i ciężko wybrać spośród nich te właściwe. Z drugiej strony co chwilę słyszymy, że to co do tej pory było uważane za zdrowe, nagle okazuje się mieć szkodliwy wpływ na nasz organizm lub na odwrót. Przede wszystkim w naszej codziennej diecie powinniśmy kierować się prostotą. Wybierać jak najmniej przetworzoną żywność. Starajmy się zawsze przygotowywać posiłki od podstaw, zamiast wybierać gotowe dania, które zawierają zwykle mnóstwo ulepszaczy smaku i zbędnych składników, jak cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy. Każdy z nas jest zapracowany i może to stanowić wymówkę, by nie gotować samodzielnie. Jednak dostępnych jest mnóstwo przepisów na szybkie dania lub możemy też gotować obiady na dwa lub trzy dni. Wszystko jest wykonalne, jeśli postaramy się rozsądnie zaplanować nasz dzień. Czytajmy też składy i decydujmy się na ten produkt, który posiada jak najkrótszy skład. Na pewno będzie on bardziej naturalny i lepszy dla naszego zdrowia. Najważniejsze jest to, by unikać wysoko przetworzonych produktów, jak: fast foody, słodzone napoje, chipsy i inne słone, i słodkie przekąski. Nawet jeśli tylko te produkty wykluczymy z naszej diety, to i tak odczujemy zauważalną poprawę na naszej wadze i zdrowiu. 

Jedz prosto i naturalnie każdego dnia 


Nasza dieta powinna składać się głównie z najmniej przetworzonych składników i istnieje ogromny wybór takich produktów, z którego możemy przygotować tysiące dań. Najważniejsze w naszej diecie powinny być warzywa, które dostarczają cennych składników, a w dodatku są sycące i niskokaloryczne. Bardzo ważne są również tłuszcze, które oprócz tego, że są bardzo ważne dla naszego organizmu, to dodatkowo są nośnikiem smaku. Dzięki nim wszystko lepiej smakuje. Oprócz popularnej oliwy z oliwek, spróbujmy innych tłuszczy, które ostatnio zaczęły pojawiać się na rynku. Olej z pestek dyni, lniany, sezamowy lub nawet z pistacji, mogą wzbogacić naszą dietę i urozmaicić smak potraw. Ważne, by wybierać te oleje, które są tłoczone na zimno. Możemy je stosować do sałatek lub jako dodatek do wielu dań, a w smażeniu najlepiej sprawdzi się olej rzepakowy. Jeśli zależy nam na prawidłowej wadze to powinniśmy ograniczać węglowodany i wybierać spośród nich te, które są dla nas najbardziej cenne w składniki odżywcze. Pieczywo powinno być zrobione z mąki z pełnego przemiału. Pamiętajmy, że wiele bułek jest barwionych karmelem, by wyglądały na razowe i zdrowe. Dlatego tak ważne jest czytanie składów. Zainteresujmy się również kaszami, które są bardzo zdrowe. Nie musimy też unikać ziemniaków, które z kolei są demonizowane. Ważne, by nie były one pod postacią smażonych w fast foodzie frytek, a gotowane lub pieczone. To czy dany produkt jest tuczący czy nie, zazwyczaj zależy od sposobu jego przyrządzenia. Sałata zalana sosem majonezowym na pewnie nie wpłynie pozytywnie na naszą sylwetkę, tak samo jak parę gotowanych ziemniaków nie sprawi, że przytyjemy. 

Nie przejadajmy się i bądźmy aktywni fizycznie 


Tak naprawdę dla szczupłej sylwetki najważniejsza jest ilość kalorii, które dostarczamy organizmowi. Jeśli chcemy schudnąć należy jeść mniej, niż wynosi nasze dzienne kaloryczne zapotrzebowanie. Ważna jest również aktywność fizyczna, która nie tylko sprawi, że utrzymamy szczupłą sylwetkę, ale dzięki niej poprawi się również wydolność naszego organizmu. W diecie nie bójmy się eksperymentować. Wiele produktów, których do tej pory unikaliśmy, może nam zasmakować pod inną postacią. Na pewno przykładem może być szpinak, który dla wielu z nas był niejadalny, gdy w czasach dzieciństwa był nam podawany, jako mało atrakcyjna papka. Nagle okazał się być przysmakiem, przyrządzony w formie całych liści z czosnkiem i przyprawami. I tak jest z wieloma składnikami. Sięgajmy również po przyprawy i przepisy z innych krajów, które również sprawiają, że zwykłe składniki smakują zupełnie inaczej. Jedzenie powinno nam przede wszystkim smakować, tylko wtedy będziemy chętnie stosować naszą dietę. Również to, jak przygotowujemy posiłki ma znaczenie. Smażenie na głębokim tłuszczu, w dodatku nieumiejętne sprawi, że potrawy będą o wiele bardziej kaloryczne. Najzdrowsze jest gotowanie na parze, a jeśli nie smakują nam dania w ten sposób przygotowane, to wybierajmy pieczenie z niewielkim dodatkiem tłuszczu. W ten sposób warto przygotowywać mięso lub ryby. Słuchajmy też naszego organizmu. Jeśli po jakimś produkcie czujemy się źle, wykluczmy go z naszej diety. Jedzmy natomiast to, co daje nam duże energii i radości.

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x