przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

35. Gorzowskie Spotkania Teatralne

KULTURA

Adam Oziewicz
2018-11-08 09:43
56940

(fot./źródło: teatr-gorzow.pl)

Siedem spektakli, wśród nich produkcje Teatru Polonia czy Rampy. Kogo ze znanych da się zobaczyć na scenie Osterwy? M.in. Krystynę Jandę czy Joannę Szczepkowską. Zresztą świetnych aktorów z całej polski będzie wielu. Pierwszy spektakl już w sobotę – to gorzowska premiera.  

35. GORZOWSKIE SPOTKANIA TEATRALNE
 
10 listopada (sobota), g. 19.00
Teatr im. J. Osterwy w Gorzowie
„PAN TADEUSZ” Adam Mickiewicz
reżyseria: Rafał Matusz
scenografia: Aleksandra Szempruch
występują: Michał Anioł, Bartosz Bandura, Marta Karmowska, Teresa Gałła, Joanna Ginda, Bogumiła Jędrzejczyk, Mikołaj Kwiatkowski, Przemysław Kapsa, Anna Łaniewska, Jan Mierzyński, Edyta Milczarek, Karolina Miłkowska- Prorok, Atrur Nełkowski, Kamila Pietrzak-Polakiewicz, Bożena Pomykała – Kukorowska, Joanna Rossa, Krzysztof Tuchalski, Darian Wiesner, Cezary Żołyński
Sceniczna próba adaptacji wybranych wątków z „Pana Tadeusza” jest współczesną opowieścią o nas samych. Tekst Adama Mickiewicza w teatralnej formie staje się podróżą po wadach, zaletach i przywarach narodowych w silnie podzielonej, wręcz spolaryzowanej Polsce. To nie spektakl – muzeum, ani rekonstrukcja nieistniejącego świata, a podjęcie dyskusji o nas współczesnych na wskroś klasycznym tekstem, który każdy zna. To także spektakl o zagarnianiu dóbr narodowych, bezustannym przepisywaniu i rewidowaniu historii w zależności od aktualnych opcji politycznych. „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza zna każdy Polak… Czy aby na pewno?
czas trwania: 90 min
 
11 listopada (niedziela), g. 19.00
Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu
„CUD MNIEMANY, CZYLI KRAKOWIACY I GÓRALE”
autor: Wojciech Bogusławski
reżyseria: Emil Wesołowski
występują: Jacek Gudejko, Anna Suchowiecka, Krzysztof Kolba, Lesław Ostaszkiewicz, Alan Bochnak, Aleksandra Wojtysiak, Marcin Tomasik, Jacek Różański,  Mikołaj Ostrowski, Teresa Suchodolska, Beata Przewłodzka, Marta Masłowska, Maria Makowska-Franceson, Jerzy Przewłocki, Artur Hauke, Irena Adamiak, Maria Semotiuk, Krzysztof Bartoszewicz, Mariusz Michalski, Adam Plewiński, Michał Żołyński, Piotr Boratyński, Piotr Szejn, Jerzy Michalski, Marta Bacajewska
Orkiestra Państwowych Szkół Muzycznych, tancerze i chórzyści.
Autorem „Cudu Mniemanego” jest Wojciech Bogusławski – ojciec sceny narodowej i teatru politycznego. Krakowiaków i górali uważa się za pierwszą polską operę narodową, do której muzykę napisał Jan Stefani. W to przedsięwzięcie zostali zaangażowani wszyscy aktorzy elbląskiego teatru, orkiestra, tancerze i chór. Cud mniemany to pierwszy polski tekst, w którym nośnikiem narodowych treści jest nie szlachta, ale lud. Sztuka została okrzykniętą przez krytyków jako mistrzostwo aluzji. Wysoki poziom przedstawienia dopełnia bogata scenografia Tatiany Kwiatkowskiej, fenomenalna muzyka i tańce ludowe, nad którymi pracował reżyser i choreograf, Emil Wesołowski. Ten pełen dynamiki spektakl jest sztuką, która zapadnie w pamięci starszych, jak i młodszych widzów na długo.
czas trwania: 120 min (z przerwą)
 
12 listopada (poniedziałek), g. 19.00
Teatr Polonia z Warszawy
„ZAPISKI Z WYGNANIA”
autor: Sabina Baral
adaptacja: Magda Umer i Krystyna Janda
reżyseria: Magda Umer
występują: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce)
„Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami.
„Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (…). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.
czas trwania: 100 min (bez przerwy)
 
13 listopada (wtorek), g. 19.00
Teatr Capitol z Warszawy
„ZDOBYĆ, UTRZYMAĆ, PORZUCIĆ 2. ROZSTANIA I POWROTY”
scenariusz i reżyseria: Krzysztof Jaślar
odsada: Katarzyna Pakosińska, Katarzyna Żak, Olga Bończyk, Władysław Grzywna
„Miłość jest jak szyba… Stłuczonej nie skleisz, ale zawsze możesz wstawić nową!”
Jeżeli ktoś z Państwa nie widział jeszcze części pierwszej lub widział i jest ciekaw, co będzie dalej, to na zachętę parę słów o spektaklu. “Zdobyć, utrzymać, porzucić” to przede wszystkim muzyczno-kabaretowa opowieść o relacjach damsko-męskich. Część druga to temat niby poważny: „Rozstania i powroty”, ale proszę się nie niepokoić. Nie stawiamy żadnych trudnych pytań. Co najwyżej dajemy odpowiedzi, które mogą  dotyczyć każdego udanego a zwłaszcza nieudanego związku. Tu ważna uwaga – żeby wrócić najpierw trzeba się rozstać. To działa niestety tylko w takiej kolejności i nie ma co protestować.
I jeszcze jedno… Będzie o punktach zapalnych takich jak… Jeśli nawet sprawa „roztrząsana” w przedstawieniu będzie bulwersująca, to proszę się nie martwić, aktorzy przedstawią ją jak piosenkę: lekko, łatwo, przyjemnie.
czas trwania: 120 min (z przerwą)
 
14 listopada (środa), g. 19.00
Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego z Zielonej Górze
„KSIĘŻNICZKA NA OPAK WYWRÓCONA”
autor: Pedro Calderón de la Barca
reżyseria: Robert Kuraś
występują: Alicja Stasiewicz, Joanna Wąż, Lech Mackiewicz, James Malcolm, Robert Kuraś, Radosław Walenda, Aleksander Stasiewicz
Napisana blisko cztery wieki temu hiszpańska komedia omyłek cieszy się do dziś powodzeniem w wielu teatrach nie tylko dzięki ponadczasowej i żwawej męsko-damskiej intrydze. „Ostrą” kreską zarysowane postaci, w polskiej wersji stworzonej przez poetę Jarosława Marka Rymkiewicza – urzekają pełną humoru kwiecistością języka, ale i wybiegającymi poza barokową ramę odniesieniami. Forma spektaklu nawiązuje do niezwykle barwnej epoki wędrownego teatru jarmarcznego, w którym wszyscy członkowie artystycznej trupy zajmują się wszystkim (łącznie z efektami muzycznymi) na oczach publiczności, a płeć aktora jest drugorzędna wobec płci granej przez niego na scenie postaci. Blisko stąd do znanej i popularnej konwencji commedii dell’arte, włącznie z jej żartobliwie rubasznym erotyzmem. W jaki sposób zaskakujące perturbacje i ciągłe zamiany postaci doprowadzą wreszcie zakochanego Roberta i jego wybrankę Dianę przed ołtarz? Akcja zmienia się jak w kalejdoskopie, a widzom gwarantuje ogromną dawkę zabawnych sytuacji i błyskotliwych, choć czasami ciętych i rubasznych dialogów. „Księżniczka na opak wywrócona” to teatr bez koturnów, skutecznie niwelujący nasze codzienne, trudne dylematy.
Czas trwania: 110 min (z przerwą)
 
15 listopada (czwartek), g. 19.00
Agencja CDN z Krakowa
„RANNY PTASZEK”
autor: Colleen Murphy
przekład: Mirosław Połatyński
reżyseria: Dariusz Taraszkiewicz
występują: Barbara Bursztynowicz, Włodzimierz Matuszak, Tomasz Ciachorowski
Mocna dawka humoru i ważne międzyludzkie sprawy, czyli prawdziwa czarna komedia. Dwa akty rozpięte na wielu emocjach – blisko życia, ludzkich ułomności, codziennych śmiesznostek i niespełnionych tęsknot.  On i ona we własnej sypialni… Ale spokojnie, obejdzie się bez ekscesów, przecież to stare dobre małżeństwo. Rutyna, czasem znudzenie i zrzędzenie, dużo zaufania i szacunku, a do tego sporo wykrętów i szukania dziury w całym. Tempo akcji staje się zawrotne, gdy do sypialni tych dwojga wpada przez balkon cuchnący bezdomny. Ranny Ptaszek skłania do refleksji, co warto jest w życiu traktować ze śmiertelną powagą, a co z przymrużeniem oka lub też: czy lepiej to robić samemu, czy jednak w parze…
czas trwania: 120 min (z przerwą)
 
16 listopada (piątek), g.19.00
Teatr Rampa z Warszawy
„EVA”
reżyseria: Joanna Szczepkowska
obsada: Dorota Osińska i Joanna Szczepkowska
Inspiracją do powstania spektaklu muzycznego „Eva” był nie tylko anielski głos jego bohaterki, ale również talent Doroty Osińskiej, często porównywanej do Evy Cassidy. Autorka i reżyserka nowego tytułu Joanna Szczepkowska dostrzegła również podobieństwa charakterów, gustów artystycznych i brzmień głosów jakie łączą obie artystki.
czas trwania: 80 min
…………………….
cena karnetu: 602 zł
poszczególne spektakle: 
„Pan Tadeusz” 65 zł
„Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” 80 zł
„Zapiski z wygnania” 110 zł
„Zdobyć, utrzymać, porzucić 2. Rozstania i powroty” 110 zł
„Księżniczka na opak wywrócona”  65 zł
„Ranny Ptaszek” 90 zł
„Eva” 110 zł
 
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x