przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Miasto ma projektantów! Kreślą torowisko dla Walczaka i deptak z torami w centrum

INWESTYCJE


2016-03-15 18:46
77280

(fot. Adam Oziewicz)

Miasto podpisało dwie umowy na dokumentację dla tzw. projektu tramwajowego. Chodzi o przebudowę torowiska na Walczaka – odcinek wykona krakowski Progreg. Z kolei firma francuska Safege zajmie się Sikorskiego, od skrzyżowania z Cichońskiego do Dworcowej.
Jeszcze przed podpisaniem umów prezydent Jacek Wójcicki ogłosił, że Gorzów ma plan inwestycyjny czyli logiczny kierunek na lata. To efekt półtorarocznej pracy urzędu. Zwiera – punkt po punkcie – ponad 200 inwestycji za 1 mld zł. To kierunek w jakim miasto będzie zmierzało w ciągu najbliższych siedmiu lat – do 2003 roku. Obecnie jest konsultowany z poszczególnymi klubami radnych. – Plan jest efektem pracy urzędników, rozmów z radnymi. Do publicznej wiadomości trafi na początku kwietnia – zaznaczył prezydent.  
 
Rezultatem planu inwestycyjnego są umowy z firmami projektowymi – chodzi o dokumentację dla dwóch inwestycji. Agnieszka Surmacz, dyrektor wydziału inwestycji i dróg tłumaczyła, że miasto podpisało dwie umowy na wykonanie dokumentacji dla inwestycji objętych tzw. projektem tramwajowym. To efekt wcześniejszych przetargów. 
 
Chodzi o przebudowę torowiska na Walczaka – odcinek od Dowgielewiczowej do stacji Shell. Pracę wykona firma Progreg. Wartość: 300 tys. zł. Termin: do końca października. Z kolei firma francuska Safege z siedzibą w Polsce wykona projekt dla Sikorskiego od skrzyżowania z Cichońskiego do Dworcowej. Wartość: 867 tys. zł.              
 
Te dwa projekty są głównie związane z robotami torowiskowymi, ale w ciągu Sikorskiego będą też chodniki i droga, wszystkie elementy i przepusty na wspomnianej trasie. W ramach tego projektu będzie również przygotowana dokumentacja dla przyszłego deptaka na odcinku od Cichońskiego do Chrobrego. Przy czym firma jest zobowiązana do przygotowania dwóch wariantów, ma na to sześć tygodni. Mają tam być wykonane analizy zmiany natężenia ruchu w kluczowych punktach śródmieścia wywołane przez nowoprojektowaną inwestycję.           
 
Taką analizę miasto zleciło pod koniec ubiegłego roku i wyniki jej są znane – według każdego z czterech scenariuszy, zamknięcie Sikorskiego dla samochodów nie wywoła drastycznych, negatywnych skutków dla płynności ruchu w pozostałych rejonach centrum. W ciągu sześciu tygodni ma do miasta wpłynąć wizualizacja projektu z ostatecznymi dodatkowymi analizami ruchu. 
 
Safege to firma międzynarodowa z francuskim rodowodem z siedzibą w Poznaniu. W Polsce działa od 25 lat. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w wykonywaniu projektów transportowych – szynowych i drogowych. Obecnie fachowcy z Safege nadzorują trzy duże budowy GDDKiA – S-19, S-8, S-7 i S-3 na odcinku od Legnicy do Bolkowa.         
 
Mariusz Szmyd, przedstawiciel Safege podpisujący umowę z miastem zaznaczył, że jego zespół projektantów specjalizuje się też w wykonywaniu dokumentacji dla śródmiejskich układów komunikacyjnych. – W niedalekim Poznaniu przygotowaliśmy projekty drogowe z tramwajem dla ulicy Winogrady, układu komunikacyjnego dla rejonu dworca kolejowego, także dwa odcinki ulicy Grunwaldzkiej – gwarantujemy dobrą jakość i terminową realizację zadania – zaznaczył. 
 
Paweł Kudelski z krakowskiego Progregu przekazał, że jego zespół projektantów specjalizuje się przede wszystkim w przygotowywaniu dokumentacji dla torowisk. Mają na koncie prace dla Olsztyna, Łodzi, Wrocławia oraz wiele odcinków tramwajowych na Śląsku.
 
0.IMG_7491.JPG
1.IMG_7500.JPG
2.IMG_7505.JPG
3.IMG_7516.JPG
4.IMG_7520.JPG
5.IMG_7525.JPG
6.IMG_7531.JPG
7.IMG_7535.JPG
8.IMG_7541.JPG
0
012345678
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x