przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Urzędnicy zajrzeli do ofert. Chodzi o Kostrzyńską

INWESTYCJE

info. pras./ao
2018-01-15 15:09
60820

(fot. Adam Oziewicz)

Trzy firmy stanęły do przetargu na przebudowę i modernizację Kostrzyńskiej. Za inwestycję chcą się zabrać: Strabag Sp. z.o.o, ZUE S.A oraz Budimex S.A. Kto ma największe szanse na kontrakt? 

Magistrat ogłosił drugi przetarg na przebudowę Kostrzyńskiej pod koniec ubiegłego roku. Dziś, 15 stycznia urzędnicy zajrzeli do ofert przetargowych. Trzy firmy są zainteresowane realizacją przedsięwzięcia. ZUE S.A. jest gotowa przeprowadzić inwestycję za 72 847 350, 99 zł, Budimex S.A zaoferował 65 222 146,74 zł, a Strabag przedstawił ofertę za 89 447 685, 11 zł.
 
Miasto przeznaczyło na ten cel około 59 milionów złotych. Natomiast najniższa oferta opiewa na kwotę 65 222 146,74 zł. – Będziemy szukać brakujących środków w budżecie miasta i na najbliższej sesji rozmawiać na ren temat z radnymi – informuje prezydent Jacek Wójcicki.
 
Inwestycja obejmuje przebudowę trzykilometrowej drogi na odcinku od placu Słonecznego do węzła S3. Rozbudowa to tak naprawdę wykonanie zupełnie nowej konstrukcji drogi wraz z budową infrastruktury (przebudowa skrzyżowania ulic Kostrzyńska-Dobra-Warzywna, budowa nowego torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na odcinku około 2 km wraz z pętlą przy Warzywnej o parametrach technicznych dostosowanych dla nowych tramwajów, budowa peronów i przystanków tramwajowych, rozbiórka istniejącego wiaduktu drogowego i budowa nowego, budowa chodników oraz budowa ścieżek rowerowych).
 
Inwestycja to też budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa oraz budowa wylotów kanalizacji do rzeki Warty wraz z separatorami. W ramach przebudowy i rozbudowy układu drogowego wybudowane zostanie oświetlenie drogowe wzdłuż drogi z doświetleniem przejść dla pieszych. Nowe latarnie oświetleniowe w technologii energooszczędnej LED zasilane będą z istniejących obwodów oświetlenia drogowego.
 
Zadanie jest dofinansowywane z dwóch źródeł:
– przebudowa drogi wraz z infrastruktura podziemną i nowym wiaduktem w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, Oś 5 Transport, Działanie 5.1 Transport drogowy, Poddziałanie 5.1.2 Transport drogowy – ZIT Gorzów Wlkp.
– przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej w ramach: Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
 
Roboty w zakresie budowy drogi, uzbrojenia podziemnego i wiaduktu mają zakończyć się 17 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą robót, a w zakresie budowy torowiska i sieci trakcyjnej – po roku od zawarcia umowy.
 
Co ważne, od października ubiegłego roku, MZK na podstawie umowy in-house już realizuje na zlecenie miasta prace przy torowisku w Al. 11 Listopada na odcinku od wiaduktu przy placu Słonecznym do skrzyżowania z ul. Jancarza (bez przejazdów). Na prace składają się następujące elementy:
– odkrycie całego torowiska
– wymiana 252 metrów szyn rowkowych (głównie na odcinku Jancarza-Żelazna)
– wymiana 2 kompletów styków dylatacyjnych
– wymiana 48 sztuk podkładów (głównie w okolicach przy dawnym Budomarkecie)
– wymiana 4.000 sztuk podkładek żebrowych PT-180 (ponad 50 procent podkładek do wymiany)
– całkowita wymiana osprzętu mocującego
– zasypanie torowiska
 
Zadania realizowane przez MZK pozwolą w przyszłości zaoszczędzić czas i znacznie przyspieszyć prace.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x