przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

W 2020 powinien być projekt linii 203

INWESTYCJE

red.
2018-10-17 11:32
63510

(fot./źródło: street view)

Chodzi dokładnie o odcinek między stacjami Gorzów i Krzyż – linia ma być rewitalizowana, by po remoncie pociągi osobowe mogły pędzić 120 km/h. Dla towarowych prędkość maksymalna to 100 km/h. PKP PLK ogłosiła przetarg dla projektantów. Wyniki pod koniec listopada.  

Kolejowa spółka szacuje, że sam projekt będzie kosztował ponad 7,5 mln (bez vat), wykonawca zadania będzie miał 511 dni na sporządzenie kompletnej dokumentacji dla robót budowlanych.    
 
Co ma zawierać dokumentacja dla rewitalizacji odcinka Krzyż – Gorzów? Krótko mówiąc: wszystko. W oczekiwanym przez PKP PLK pakiecie ma być koncepcja programowo-przestrzenna, projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską, materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z pozyskaniem samej ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
 
Ponadto projektanci będą musieli opracować komplet materiałów niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę wraz z pozyskaniem samych pozwoleń na budowę. PKP PLK będzie też oczekiwać od nich materiałów przetargowych niezbędnych do wyłonienia wykonawców robót.
 
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 23 listopada 2018.
 
Kolejowa spółka zakłada, że po opracowaniu projektu i wykonaniu robót na linii m.in.: 
dostosuje infrastrukturę kolejową do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju
przywróci prędkość handlową i podniesienie maksymalny dopuszczalny nacisk osiowy
skróci czas dowozu/odwozu ładunków do/od odbiorców/nadawców oraz zapewni punktualność realizowanych połączeń całopociągowych
poprawi przepustowość linii i stacji
zwiększy dostępność transportu kolejowego
poprawi komfort jazdy i obsługi pasażerów
poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego i przewożonych ładunków
zracjonalizuje koszty eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury poprzez zastosowanie elementów o wysokiej trwałości i niezawodności oraz likwidację zbędnej infrastruktury
ograniczy dewastację infrastruktury kolejowej na przedmiotowych stacjach
zapewni interoperacyjność kolei i umożliwi niedyskryminujący dostęp do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów
zwiększy bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez ich likwidację lub zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych (systemów i urządzeń
zabezpieczenia ruchu)
zwiększy bezpieczeństwo ruchu kolejowo-drogowego poprzez budowę skrzyżowań dwupoziomowych
 
oczekiwane parametry dla linii po rewitalizacji
prędkość maksymalna dla:
pociągów pasażerskich – 120 km/h
pociągów towarowych – 100 km/h
 
podstawowe standardy na linii: 
długość peronów 200 – 400 m (dotyczy wszystkich stacji między Gorzowem a Krzyżem) 
maksymalna długość pociągów towarowych 1050 m
klasa obciążenia na obiektach inżynieryjnych D4

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x