przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

To miało być ostatnie opóźnienie...

INWESTYCJE

info. um
2020-02-13 11:53
17042

(fot. Bartłomiej Nowosielski/um)

24 maja nie będzie ostatnim dniem budowy, a 1 marca nie będą gotowe szyny i trakcja dla tramwajów. Sikorskiego z kolejnym opóźnieniem. Powód? Relikty archeologiczne... 

Przebudowa Sikorskiego z kolejnym opóźnieniem – firma Trakcja Trakcja PRKiI S.A. złożyła jeszcze jeden wniosek o przedłużenie terminu odpowiednio do 6 kwietnia na realizację torowiska oraz 21 czerwca na wykonanie całości robót. 
 
Wniosek jest rozpatrywany przez inżyniera kontraktu. Na opóźnienia realizacji inwestycji składają się liczne okoliczności niezależne zarówno od wykonawcy jak i zamawiającego. Jedną z głównych przyczyną przedłużających się robót budowlanych są występujące na terenie inwestycji relikty archeologiczne, w związku z którymi na inwestora (miasto) nałożone są liczne obowiązki, w tym konieczność przeprowadzenia czasochłonnych badań archeologicznych. Kolejną okoliczność wpływającą na opóźnienie robót budowlanych są także odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe (zagospodarowanie terenu), w szczególności istnienie podziemnych niezinwentaryzowanych urządzeń, sieci uzbrojenia, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych będących w kolizji z elementami projektowanymi. Najbardziej aktualne utrudnienia pojawiły się w związku z pracami archeologicznymi w związku z odkryciem murów w okolicach Młyńskiej. Na chwilę obecną zgodnie z ustaleniami działu archeologii Muzeum Lubuskiego – jest to domniemana średniowieczna Brama Młyńska.
 
Aktualny postęp prac na przebudowywanej Sikorskiego:
– największe skupisko prac (głównie brukarskich) występuje na odcinku deptakowym (od skrzyżowania z Pionierów do skrzyżowania z Chrobrego),
– odcinek od skrzyżowania z Chrobrego do skrzyżowania z Pocztową praktycznie po obu stronach Sikorskiego ma już chodniki (brakuje wykończeniówki),
– trwają prace podziemne na skrzyżowaniu z Młyńską (tu odnalezione zostały mury średniowieczne – domniemana Brama Młyńska),
– odcinek od skrzyżowania z Młyńską do skrzyżowania z Kos. Gdyńskich – po obu stronach są już chodniki (brakuje wykończeniówki) / poza fragmentem przy parku Wiosny Ludów gdzie prace w związku z instalacją separatora są już na ukończeniu,
– odcinek al. Konstytucji 3 Maja – tutaj nadal trwają prace podziemne, a także realizowane są pierwsze prace w infrastrukturze mające swoją zapowiedź w nieodległym starcie prac w związku z budową ronda przy Orląt Lwowskich.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x