przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Wykorzystaj potencjał starych wpisów na blogu

OGłOSZENIA

materiał zewnętrzny
2023-10-31 14:00
74

Pozycjonowanie sklepu internetowego, czy strony internetowej opiera się na wielu aspektach, jednym z nich jest prowadzenie własnego bloga. Nie ważne czy mamy sklep internetowy, czy też firmową stronę www, prowadzenie bloga to wiele korzyści, które pozytywnie oddziałują na ranking wyszukiwarki, ale także odczucia użytkowników.

Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie internetowej?

Zaczynając od początku należy przypomnieć sobie dlaczego w ogóle warto prowadzić bloga na własnej stronie internetowej, czy też w sklepie internetowym. Blogowanie jest niezwykle popularne, już od kilku lat. Początkowo budowało się samodzielną stronę internetową w obrębie której był prowadzony blog, dla tych potrzeb powstał np. WordPress. Blogowanie z czasem przeniosło się do innego rodzaju stron internetowych, czy też do sklepów online, funkcjonują w ich obrębie jako osobne podstrony.

Prowadzenie bloga przynosi wymierne korzyści jest dobrze odbierane nie tylko przez wyszukiwarki, ale także samych użytkowników, odwiedzających konkretne witryny. Blogujący jawi się jako ekspert w danej dziedzinie. Blogowanie możemy wykorzystać także jako możliwość udzielenia odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W treściach możemy z łatwością przemycić także dobrze dobrane słowa kluczowe, co ma ogromny wpływ na pozycjonowanie w rankingu wyszukiwarki Google. Jak widać zatem korzyści z prowadzenia bloga jest zaskakująco wiele.

Zadbaj o aktualne treści na bloga

Aby blogowanie przynosiło wyżej wymienione korzyści, musi być skuteczne i profesjonalne. Nie możemy pozwolić sobie na sytuację, w której na blogu pojawiają się słabej jakości treści, nie wnoszące niczego pozytywnego do strony internetowej. Warto także pamiętać o bieżącej aktualizacji treści, to co “wrzuciliśmy” na bloga rok temu może być już na tyle nieaktualne, że zachodzi ryzyko wprowadzenia użytkownika w błąd. Ważne zatem jest to, aby na bieżąco nie tylko dodawać nowe wpisy, ale także aktualizować już dodawane, aby zawierały treści aktualne i prawdziwe.

Jak aktualizować treści  na blogu?

Oczywiście nie wszystkie treści mogą okazać się konieczne do zaktualizowania, dlatego najrozsądniej będzie na bieżąco przeglądać dodawane treści, żeby wyłowić te, które mogą być już nieaktualne, lub zawierać zdezaktualizowany informacje. Dużą uwagę należy zwracać szczególnie na teksty dotyczące usług czy promujące konkretne produkty, należy przyjrzeć się temu czy oferta jest aktualna i czy nic nie zamieniło się w danej usłudze, wszystko po to aby nie wprowadzać użytkowników w błąd, jeśli będą czytać nasze wpisy.

Blogi to także szereg tekstów eksperckich, których zadaniem jest nakierować, doradzić, czy wskazać rozwiązanie problemu. Analizując tego typu treści dodane już jakiś czasem temu, należy zwrócić uwagę, czy użyte zwroty i słownictwo jest nadal adekwatne do konkretnej grupy odbiorców, a informacje zawarte w eksperckim tekście nadal przydatne i nieprzedawnione.

Podsumowanie

Firmowa strona internetowa, czy tani sklep internetowy to doskonałe miejsce do prowadzenia bloga. Blogowanie pomoże w uzyskiwaniu najwyższych pozycji w rankingu wyszukiwarki, a także jest mile widziane w oczach użytkowników. Warto dodawać dobrej jakości treści, a dodane już jakiś czas temu sprawdzać pod kątem ich aktualności.

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x