przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Prawie rok od podpisania umowy na I etap obwodnicy

Z MIASTA

ao
2024-05-14 13:30
8812

(fot. ao/archiwum portalu)

Od 12 czerwca 2023 obowiązuje umowa na wykonanie pierwszego etapu północnej obwodnicy – czyli alternatywnej średnicówki łączącej Górczyn z os. Staszica. Wykonawca – Budimex zapewnił, że projekt i budowę zrealizuje w 25 miesięcy, a samą dokumentację budowlaną z pozwoleniami w rok.   

Przypomnijmy, w pierwszym etapie nowa droga połączy Wyszyńskiego z Kazimierza Wielkiego tuż przy Owocowej. W kolejnym Żwirową i dalej Myśliborską. GIM (spółka Gorzowskie Inwestycje Miejskie) już w ubiegłym roku ogłosiła przetarg na kolejny etap – 22 maja mija termin składania ofert na „Rozwój terenów inwestycyjnych w Gorzowie poprzez rozbudowę układu komunikacyjnego północnej części miasta” czyli m.in. odcinka z Piasków przez Żwirową do Myśliborskiej. 
 
Pierwszy odcinek (około 500 metrów) będzie wybudowaną od podstaw nową drogą dwujezdniową, każda jezdnia będzie w dwóch pasach ruchu. Droga zacznie bieg od ronda Barlineckiego na zachód i po kilkuset metrach włączy się za pośrednictwem ronda w ulicę Kazimierza Wielkiego. Droga bezpośrednio połączy dwa osiedla Piaski i Manhattan, da nowe rozwiązania komunikacyjne mieszkańcom, odciąży trasę średnicową oraz skróci dojazd między węzłem S3 a drogą DK22 na Gdańsk.  
 
W ubiegłym roku, tuż po podpisaniu umowy, inwestor (miasto) i wykonawca (Budimex) zgodnie zapewniali, że prace projektowe potrwają około roku – z kolei prace budowlane rozpoczną się na początku 2024 roku. Stąd o aktualne informacje poprosiliśmy w GIM (spółce prowadzącej inwestycję ze strony miasta).  
 
Mamy potwierdzenie, że wykonawca zadania firma Budimex S.A. odpowiada zarówno za projekt, w trybie „zaprojektuj i wybuduj” jak i wykonanie. Z kolei prace związane z przygotowaniem dokumentacji są jeszcze w trakcie realizacji. – Poczynione zostały m.in. uzgodnienia z gestorami sieci, w zakresie usuwania kolizji. Zakończone są również prace związane z rozpoznaniem geotechnicznym. Zakładamy, iż pierwsze prace w terenie, ruszą po uzyskaniu wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych, co wydarzy się pod koniec roku – przekazała portalowi Ewa Iwańska, dyrektor biura zarządu GIM.  
 
Inwestycja będzie kosztowała około 27 mln złotych. Urzędnicy szacują, że cały zakres budowy obwodnicy od Wyszyńskiego do Myśliborskiej ma kosztować od 150 do 200 mln zł. 
 
W ramach I etapu zaplanowano m.in.:
– rozbudowę/przebudowę skrzyżowania ulic Wyszyńskiego, Górczyńskiej (zadanie związane z włączeniem nowego odcinka – skrzyżowanie typu rondo),
– budowę skrzyżowania nowego odcinka drogi z Kazimierza Wielkiego i Owocową – skrzyżowanie typu rondo,
– budowę przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5 m,
– rozbudowę/przebudowę odcinka Kazimierza Wielkiego i układu skrzyżowania Kazimierza Wielkiego i Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
– przebudowę Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy Kazimierza Wielkiego;
– budowę zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
– budowę zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
– budowę zjazdów z dróg publicznych,
– budowę i przebudowę ścieżek rowerowych,
– budowę i przebudowę chodników,
– budowę skweru w rejonie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego i Kuratowskiej,
– budowę systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)
– budowę zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
– budowę oświetlenia drogowego.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x