przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Pozycjonowanie Gorzów – na czym polega SEO lokalne?

OGłOSZENIA

materiał partnera
2023-02-05 23:45
209

 

 

Ruch z wyszukiwarki Google może być skutecznym sposobem na pozyskanie klientów. Firma, która działa lokalnie, ma do wyboru różne metody dotarcia do zainteresowanych jej ofertą. Jedną z form reklamy, która przynosi znakomite efekty, jest pozycjonowanie. Co zrobić, aby przedsiębiorca z Gorzowa mógł zdobywać klientów z Google?

Pozycjonowanie dla firmy z Gorzowa – jak to działa?

Gorzów ma ponad 110 tys. mieszkańców. Żeby dotrzeć do większości z nich oraz osób z okolicznych miejscowości za pomocą tradycyjnych form reklamy, trzeba przygotować bardzo wysoki budżet. Banery w mieście będą kosztowne i trudno przewidzieć skutek kampanii. Nie jest to metoda tak rentowna jak pozycjonowanie firm z Gorzowa w Google. Dlaczego? Otóż internauci opisują za pomocą zapytań to, czego szukają. Dzięki temu trafiają na strony, które to oferują. Biorąc pod uwagę, że z Google korzysta ponad 95% internautów w Polsce, można tak dotrzeć do większości mieszkańców Gorzowa i okolic. Co trzeba zrobić?

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps

Jednym z pierwszych kroków dla przedsiębiorstwa lokalnego, które chce zdobyć ruch z Google, jest założenie bezpłatnego Profilu Firmy w Google. Dzięki niemu witryna może znaleźć się wśród wyświetlanych w tzw. trzypaku i Google Maps. Co oznacza ten trzypak? Otóż na lokalne zapytanie zaraz pod reklamami pojawiają się mapy, a następnie trzy wizytówki. To właśnie trzypak z Google Maps. Samo założenie profilu nie wystarczy, aby wizytówka zajmowała wysokie pozycje. Żeby osiągnąć oczekiwaną widoczność należy:

  • zdobywać opinie – najlepiej, aby klienci w miarę systematycznie dodawali recenzje w wizytówce. Wskazane jest, aby były długie i zawierały najważniejsze słowa kluczowe związane z działalnością. Warto, aby firma odpowiadała na opinie – bez względu na to, czy są pozytywne, czy negatywne;

  • nazwa i opis – nazwa nie powinna składać się wyłącznie ze słowa kluczowego. Warto, aby była zbudowana z brandu i ważnej frazy, np. salon fryzjerski Gorzów Wielkopolski;

  • NAP – to coś na zasadzie wpisów w katalogach, które zawierają nazwę, adres i numer telefonu, a często również adres strony;

  • uzupełnienie wizytówki – warto wypełnić wszystkie dostępne pola i opcje, korzystać z funkcji i systematycznie dodawać zdjęcia i wpisy.

Nie są to wszystkie czynniki, które mają znaczenie. Jeśli stawiamy na pozycjonowanie Gorzów, to działania powinny objąć także serwis WWW.

Pozycjonowanie strony w Google

Inne działania należy podjąć, aby wysokie pozycje zajmowała witryna firmowa. Dzięki nim dana marka może pojawić się dwukrotnie w top 10 – jako strona i wizytówka. Od czego zależy pozycja serwisu? Znaczenie mają następujące czynniki:

  1. optymalizacja pod słowa kluczowe – należy ustalić, jakie zapytania wysyłają internauci zainteresowani takimi produktami lub usługami jak nasze. Można do tego użyć takich narzędzi jak: Ahrefs, Senuto czy Semstorm. Następnie frazy trzeba wykorzystać w tytułach stron, nagłówkach, treści, opisach zdjęć i nie tylko;

  2. optymalizacja techniczna – zakres prac zależy od stanu witryny. Przykładowe działania obejmują: usunięcie błędów związanych z indeksowaniem, wdrożenie szyfrowanego połączenia (https://), dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, poprawę wskaźników Core Web Vitals, wyeliminowanie błędów 404 i inne;

  3. zdobywanie linków – bardzo ważnym etapem prac jest pozyskanie aktywnych odnośników, które prowadzą do pozycjonowanej witryny. W przypadku firmy z Gorzowa, warto postawić na linki ze stron lokalnych serwisów informacyjnych, forów, katalogów i serwisów powiązanych tematycznie.

Na pozycjonowanie strony WWW składa się wiele kroków. Według Google wpływ na pozycję ma ok. 200 czynników. Im lepiej zoptymalizujemy stronę, tym większa szansa na oczekiwaną widoczność. Warto pamiętać, że pozycjonowanie to proces. Strona nie znajdzie się od razu na pierwszej pozycji na najważniejszą frazę – będzie się to dziać krok po kroku, aż uda się osiągnąć oczekiwany rezultat. Ruch osiągany z Google powinien natomiast systematycznie rosnąć. Wraz z nim będą pojawiać się zapytania od klientów oraz zamówienia produktów i usług.

Jeśli szukasz sprawdzonej agencji, która zadba o promocję twojej firmy w wyszukiwarce to sprawdź Smartbuzz - https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-gorzow-wielkopolski

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x