przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Posłowie z komisji infrastruktury w Gorzowie dają nadzieję

Z MIASTA

ao
2025-10-01 11:22
2130

(fot. ao)

Krystyna Sibińska, poseł zarazem wiceprzewodnicząca sejmowej komisji infrastruktury podkreślała po posiedzeniu w Gorzowie, że parlamentarny zespół był w lubuskim, aby dostrzec problemy regionu w dziedzinie infrastruktury. – Liczę na to, że po tej wizycie będą mi pomagali i staną się ambasadorami lubuskiego w sejmie – zaznaczyła. 

W poniedziałek, 29 września w Zielonej Górze posłowie z komisji infrastruktury dyskutowali o inwestycjach drogowych, hydrotechnicznych – wizytowali budowę na kanale w Dychowie na południu lubuskiego. Wczoraj, 30 września głównym przedmiotem rozmów – tym razem w Gorzowie – była kolej. 
 
Oczywistą diagnozą po wizycie komisji jest fakt wykluczenia komunikacyjnego północy województwa. – W Gorzowie podkreślaliśmy to w szczególny sposób. Mamy już w lubuskim sprawny szkielet drogowy. Teraz czas na kolej. Minister Malepszak rok temu nakreślił ścieżkę dojścia do normalności w województwie jeśli chodzi o koleje. Zatem są programowane duże projekty infrastrukturalne, łącznie z magistralą zachodnią, ale zaczynamy małymi krokami od poprawy połączeń w ramach już istniejących możliwości – zwracała uwagę po wczorajszym posiedzeniu poseł Krystyna Sibińska.   
 
Bo pasażera nie obchodzi to czy podróżuje pojazdem elektrycznym, spalinowym czy szynobusem – on po prostu chce dojechać na punktualnie i w różnych opcjach czasowych. Stąd też oferta wchodząca już od grudnia – dodatkowe pięć szybkich połączeń, razem dziesięć w obie strony. – Aktualnie mamy cztery, już za nieco ponad dwa miesiące do Poznania będzie zdecydowanie więcej. Ponadto – zgodnie z zapowiedzią ministra Malepszak – w przyszłym roku sieć połączeń kolejowych z Gorzowa ma się jeszcze rozszerzyć. Następna sprawa to inwestycje infrastrukturalne w ramach Kolei Plus, łącznice w Kostrzynie, także elektryfikacja LK 203 – wskazywała główne tematy rozmów na komisji posłanka.    
 
W komisji infrastruktury zapadają kluczowe decyzje dotyczące inwestycji drogowych, kolejowych, także infrastruktury hydrotechnicznej. – To znaczy, że komisja musi mieć dobre informacje, aby wiedzieć, jak kształtować decyzje dla efektywnego wydatkowania środków. Dlatego podjęliśmy decyzję, że będziemy się spotykać w regionach z samorządami, z przedstawicielami różnych grup społecznych po to, aby w konsekwencji podejmować lepsze decyzje – zaznaczył Mirosław Suchoń, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury  
 
– Najpierw Zielona Góra, dzień później Gorzów – za nami dwa dni intensywnej pracy. Dziękuję poseł Krystynie Sibińskiej za zaproszenie. To osoba stale walcząca o sprawy województwa lubuskiego. Przywiozła nas tutaj i tak wypełniła czas, abyśmy zrozumieli skalę wyzwań, które stoją przed województwem. Dziękuję też za zaangażowanie przedstawicielom samorządów, władzom województwa, także wojewodzie, który przez dwa dni stale nam towarzyszył. Zabieramy stąd konkretne dokumenty, które otrzymaliśmy w trakcie dwóch dni pracy. Umówiliśmy się przy tym z marszałkiem województwa, że uzupełni szczegółowe informacje, które wykorzystamy w niedalekiej przyszłości podczas pracy w sejmowej komisji infrastruktury – zadeklarował przewodniczący Suchoń.  
 
Wyraził też nadzieję, że następnej wizycie komisji w lubuskim będą towarzyszyć wymierne efekty jej pracy – nie tylko dyskusje, ale przede wszystkim przygotowanie do konkretnych inwestycji i planowanych zmian. 
 
– Parlamentarzyści z Warszawy, ale też innych części Polski usłyszeli to, co nas nurtuje – rozmawialiśmy o drogach, o infrastrukturze związanej z ubiegłoroczną powodzią – m.in. o działalności Wód Polskich. Mieliśmy również do dyspozycji trzech wiceministrów infrastruktury… – podkreślił z satysfakcją wojewoda lubuski, Marek Cebula.   
 
– Ktoś mógłby powiedzieć, że wojewoda reprezentuje rząd i to ja odpowiadam za realizację ważnych projektów w dziedzinie infrastruktury. Jednak, aby cokolwiek, jakiekolwiek ministerstwo mogło coś zrobić, musi mieć zielone światło od posłów. Przykład? Matką chrzestną obwodnicy Krosna Odrzańskiego jest obecna tu poseł Krystyna Sibińska – kilka lat do budżetu zgłaszała tę inwestycję i… droga jest obecnie w realizacji. Tak to się właśnie zaczyna. Liczę na to, że lubuskie posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury będzie miało swoje następstwa. Wierzę w to, że będziemy szukali takich rozwiązań, które w budżecie państwa pozwolą zabezpieczyć rozwój lubuskiego – podsumował wojewoda. 
 
Do zakresu działania sejmowej komisji infrastruktury należą sprawy budownictwa oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, sprawy transportu lądowego i powietrznego, poczty oraz geodezji i kartografii.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x