Cykliści zdobywają Piłsudskiego, Walczaka, Szczecińską...
Z MIASTA
oprac. ao
2017-01-31 16:30
47030

Na liście jeszcze kilka innych gorzowskich ulic gdzie do końca 2018 roku powstaną trakty dla rowerzystów. Wszystkie dzięki pieniądzom (4,5 mln zł) z tzw. ZIT-ów dla miasta i sąsiednich gmin. Kilka dni temu magistrat podpisał stosowną umowę z urzędem marszałkowskim.
Od 26 stycznia obowiązuje umowa o dofinansowaniu projektu pn. „System ścieżek rowerowych w Gorzowie” na „Ograniczenie niskiej emisji w miastach – ZIT Gorzów” z Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020. Na zadania Gorzów pozyskał ponad 5,3 mln zł, z czego samo dofinansowanie to nieco więcej niż 4,5 mln zł. Suma pozwoli na budowę 4,5 km dróg rowerowych, kolejne 2,9 km będzie przebudowanych.
Gdzie nowe ścieżki w Gorzowie?
Podmiejska – ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni na odcinku od ronda Sybiraków Podmiejskiej Bocznej (1727 m).
Piłsudskiego, Aleja Ks. Andrzejewskiego, Roosevelta oraz Kazimierza Wielkiego – budowa nowej i przebudowa istniejącej ścieżki rowerowej na odcinku wzdłuż wymienionych ulic, od skrzyżowania Piłsudskiego z Czereśniową do skrzyżowania Roosevelta ze Żwirową (1620 m).
Walczaka – budowa nowej i przebudowa istniejącej ścieżki rowerowej na odcinku od skrzyżowania z Piłsudskiego do ronda Gdańskiego (2560 m).
Szczecińska – budowa nowej ścieżki rowerowej na odcinku od granicy miasta do skrzyżowania z Mosiężną (1525 m).
Inwestycje będą realizowane w latach 2017–2018, są elementem tworzenia spójnej sieci ścieżek rowerowych, które zwiększą atrakcyjność komunikacji turystycznej terenu MOF GW oraz poprawiają jakość środowiska. Ale przede wszystkim chodzi o poprawę mobilności miejskiej oraz promocję i ukierunkowanie się na niskoemisyjne formy transportu.
Dotychczas w ramach ZIT MOF GW podpisano 9 umów – łączne dofinansowanie: 49,8 mln zł. Aktualny wskaźnik wdrażania środków: 22,9 procent. 12 projektów na łączną kwotę dofinansowania 15 milionów zł, właśnie weryfikuje urząd marszałkowski.
Komentarze: