przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Testy oblane. Światła przy mostku sponiewierane

Z MIASTA

oprac. ao
2017-04-05 18:45
58750

(fot./źródło: Street View)

Środa, 5 kwietnia, nie jak wcześniej planowano czwartek, była ostatnim dniem testu na skrzyżowaniu Wyszyńskiego – Owocowa. Chodziło o zbadanie wpływu sygnalizacji świetlnej na płynność ruchu. 

Policjanci drogówki imitowali ręcznie sygnalizację świetlną, w odpowiednich cyklach czasowych zgodnie z przyjętym programem pracy świateł. Testy rozpoczęto we wtorek, 4 kwietnia, z uwzględnieniem szczytu porannego i popołudniowego. Rezultat?
 
Największe utrudnienia zaobserwowano na Wyszyńskiego od strony Kłodawy oraz na Górczyńskiej. Regulacja ruchem na skrzyżowaniu oddziaływała negatywnie na płynność ruchu na rondzie u zbiegu ulic Wyszyńskiego – Dekerta, Wyszyńskiego – Górczyńska. 
 
Skutkiem testu były zdecydowanie większe niż zwykle korki od strony Kłodawy (sięgające za rondo przy Dekerta) oraz na lewym pasie Górczyńskiej. Kierowcy szukali również dróg alternatywnych, skręcając w Dekerta lub Wyszyńskiego. Pojawiły się też przypadki zawracania na  Wyszyńskiego poprzez wjeżdżanie na drogę pieszo – rowerową i pas zieleni.
 
Policjanci gorzowskiej drogówki sterowali ręcznie ruchem:
we wtorek od 7.30 do 8.15 i od 15.00 do 15.45
w środę od 7.30 do 8.15 i od 15.30 do 16.15
 
Obecny układ komunikacyjny i przebudowy dróg istotnie wpływają na sytuację także na Wyszyńskiego. Stąd podjęto decyzję o rezygnacji z testu w czwartek. Powtórzenie badania będzie miało sens dopiero po otwarciu dla ruchu przebudowywanej ulicy Walczaka, której zamknięcie wpływa na natężenie ruchu na Wyszyńskiego i drogach alternatywnych (Al. Andrzejewskiego, Wróblewskiego).
 
Opis testu – Rafał Krajczyński, miejski inżynier ruchu:
W pierwszym dniu realizowany był cykl pracy sygnalizacji o długości 80 sekund zgodnie z układem faz. W trakcie sterowania ruchem od 7.30 do 8.15 zaobserwowano duży spadek płynności ruchu na Wyszyńskiego od strony Kłodawy oraz na Górczyńskiej na odcinku od ronda Górczyńskiego do skrzyżowania z Wyszyńskiego. W godzinach popołudniowych charakterystyka ruchu była podobna. Większy zator zauważyć można było na Górczyńskiej, gdzie problemy komunikacyjne pojawiły się także na rondzie Górczyńskim, a zator drogowy na Górczyńskiej występował nawet na odcinku od ronda Niepodległości do ronda Górczyńskiego.
 
W drugim dniu zmodyfikowano długość cyklu sterowania ruchem w celu optymalizacji. Na podstawie obserwacji z dnia pierwszego wydłużono cykl do 100 sekund, a otwarcie kierunku głównego zwiększono z 45 s do 65 s. Wyjazd z Owocowej i lewoskręt w Owocową od centrum pozostawiono na wcześniej przyjętych wartościach 8 s. i 10 s.
 
Wprowadzona modyfikacja spowodowała wydłużenie kolejki pojazdów na Owocowej i Wiejskiej (długość kolejki wynosiła 250 m czyli około 25 pojazdów). Poprawiła się nieznaczenie natomiast sytuacja na Górczyńskiej, gdzie kolejka pojazdów obejmowała wyłącznie odcinek do ronda Górczyńskiego.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x