przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Jak jeździć bez głównego skrzyżowania?

Z MIASTA

info. um
2021-03-31 12:44
7150

(fot. archiwum um)

Przebudowa skrzyżowania Chrobrego, Wybickiego i Jagiełły będzie przebiegać w dwóch etapach. To oznacza zmiany w organizacji ruchu dla wielu arterii – kierowcy muszą się ich nauczyć, przy tym nie mogą dać się zaskoczyć, bo o stłuczkę w centrum będzie znacznie łatwiej niż dotąd.   

W pierwszym etapie prac, dotyczącym południowej strony skrzyżowania tj. odcinka Chrobrego do Pocztowej/Wełniany Rynek, a także południowej części jezdni Wybickiego i Jagiełły, wprowadzanie nowej organizacji ruchu rozpocznie się we wtorek, 6 kwietnia i potrwa cały dzień – skrzyżowanie będzie jeszcze przejezdne, natomiast należy spodziewać się tam znaczących utrudnień w ruchu.
 
W środę, 7 kwietnia od godzin porannych planowane jest częściowe zamknięcia tego skrzyżowania oraz wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
 
W ramach pierwszego etapu planowane są następujące zmiany w organizacji ruchu:
 
– zachowana zostanie częściowa przejezdność skrzyżowania Chrobrego, Wybickiego i Jagiełły tj. utrzymany będzie ruch w obu kierunkach między Jagiełły i Wybickiego (po jednym pasie ruchu w każdym kierunku). W tym celu kierowcy jadący po Wybickiego od strony ronda Kosynierów Gdyńskich na wysokości restauracji McDonald zostaną przekierowani na jezdnię północną. Natomiast zwężenie Jagiełły nastąpi na wysokości skrzyżowania z Dąbrowskiego,
 
– na skrzyżowaniu Jagiełły i Dąbrowskiego nastąpi zmiana oznakowania pasów ruchu. Dla jadących od strony Walczaka wydzielony zostanie tylko jeden pas ruchu do jazdy na wprost (lewy pas ruchu). Prawy pas ruchu funkcjonować będzie jako prawoskręt w Dąbrowskiego z możliwością jazdy na wprost wyłącznie dla autobusów,
 
– z uwagi na charakter prowadzonych robót ograniczona zostanie liczba przejść dla pieszych w rejonie przebudowywanego skrzyżowania. Jedynym otwartym przejściem będzie to zlokalizowane na Wybickiego. Zostanie ono wyposażone w sygnalizację świetlną wzbudzaną przez pieszych przyciskiem. Piesi przez Chrobrego będą mogli przejść na wysokości skrzyżowania z Pocztową i Wełniany Rynek, gdzie wykonawca wykona specjalny korytarz. Czynne będą przejścia przy skrzyżowaniu z Sikorskiego. Przez Jagiełły będzie można przejść istniejącym przejściem przy skrzyżowaniu z Dąbrowskiego,
 
– duże zmiany nastąpią również na skrzyżowaniu Chrobrego z Sikorskiego. Już od tego skrzyżowania zamknięty zostanie wjazd na Chrobrego w kierunku Jagiełły. Zapewniony zostanie wyłącznie dojazd do Pocztowej od strony zachodniej jezdni Chrobrego (ruch „pod prąd”). Na skrzyżowaniu wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna. Przy pomocy oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu (separatory) utworzone zostanie tymczasowe rondo, przez środek którego przejeżdżać będą tramwaje. Ruch rowerowy ze względu bezpieczeństwa zostanie tymczasowo ograniczony.
 
Ulica Chrobrego na odcinku od mostu Staromiejskiego do Sikorskiego będzie otwarta. Na wschodniej jezdni Chrobrego na odcinku od Spichrzowej do Sikorskiego ograniczona zostanie liczba pasów ruchu do dwóch z czego jeden (ten po prawej) będzie przeznaczony wyłącznie do poruszania się oraz postoju autobusów i obsługi pasażerów. W miejscu tym powstanie przystanek zastępczy za zlikwidowany przystanek „Arsenał”,
 
Istotne zmiany obejmą również skrzyżowanie Chrobrego ze Spichrzową. Na moście Staromiejskim przed dojazdem do skrzyżowania za pomocą żółtego oznakowania poziomego zmieniony zostanie rozkład pasów. Wydłużony zostanie pas lewoskrętu, do jazdy na wprost w kierunku Sikorskiego zostanie pozostawiony wyłącznie środkowy pas, natomiast prawy pas będzie przeznaczony do jazdy w prawo oraz przejazdu na wprost wyłącznie dla autobusów.  
 
Z uwagi na przewidywane zmiany natężeniu ruchu na poszczególnych kierunkach wykonawca robót dokona zmian w programie sygnalizacji.
 
Młyńska jak i Dworcowa w dalszym ciągu będzie funkcjonować jako droga dwukierunkowa. Powyższe zostało wprowadzone przez PWiK w ramach prac na skrzyżowaniu Spichrzowej - Składowej - Garbary i będzie kontynuowane po zakończeniu tych prac.
 
Na skrzyżowaniu Estkowskiego i Orląt Lwowskich zostanie wydzielony osobny pas do skrętu w lewo z Estkowskiego w Orląt Lwowskich. Prosto w kierunku Al. Konstytucji 3 Maja będzie można pojechać tylko jednym pasem.
 
Na potrzeby obsługi autobusów komunikacji miejskiej na Kosynierów Gdyńskich przy bibliotece wprowadzony zostanie przystanek autobusowy. Przystanek zastępczy wykonany zostanie również na Zielonej.
 
W związku z zamknięciem częściowym skrzyżowania wytyczone zostaną objazdy. Ulegną one modyfikacji w momencie zakończenia prac PWiK i udostępnienia dla ruchu skrzyżowania Spichrzowej, Składowej i Garbary. Trasy objazdów wyglądają następująco:
 
– dojazd z mostu Staromiejskiego w kierunku Kosynierów Gdyńskich będzie odbywał się Spichrzową, Młyńską, Sikorskiego. Dalej kierowcy będą mogli skręcić w Kosynierów Gdyńskich przy bibliotece lub pojechać w kierunku al. Konstytucji 3 Maja. Po udrożnieniu przez PWiK skrzyżowania Spichrzowej - Składowej - Garbary kierowcy będą mogli pojechać również ze Spichrzowej w Garbary bądź Składową i Jancarza w zależności od celu podróży,
 
– zaleca się, aby kierowcy jadący z Zawarcia na osiedle Górczyn oraz z osiedla Górczyn na Zawarcie korzystali z mostu Lubuskiego. Objazd do Walczaka i os. Górczyn dla jadących mostem Staromiejskim przewidziano przez Spichrzową, Hejmanowskiej, Warszawską. Dalej kierowcy będą mieli dwa warianty: albo zawrócą w rejonie skrzyżowania ze Szkolną na rondo turbinowe w rejonie białego kościoła i skręcą na nim w Walczaka albo pojadą Warszawską w kierunku Głowackiego lub Podmiejskiej,
 
– objazd z Jagiełły na most Staromiejski będzie odbywał się przez Wybickiego, Łokietka, Estkowskiego, Orląt Lwowskich, Sikorskiego i Chrobrego. Po zakończeniu prac przez PWiK alternatywnie będzie można z Sikorskiego skręcić w Garbary i dojechać do mostu Spichrzową oraz Nadbrzeżną,
 
– dojazd z os. Staszica i Kosynierów Gdyńskich do mostu Staromiejskiego również będzie odbywał się poprzez Orląt Lwowskich, Sikorskiego i Chrobrego oraz alternatywnie Spichrzową i Nadbrzeżną. 
 
Drugi etap przebudowy będzie dotyczyć północnej części skrzyżowania przy otwarciu do ruchu Chrobrego.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x