Jaka organizacja ruchu na Kazimierza Wielkiego? [SONDA]
Z MIASTA
red.
2021-06-22 10:53
19131

Miasto przygotowało koncepcje zmiany organizacji ruchu na Kazimierza Wielkiego – dokładnie chodzi o drogę wspomagającą w rejonie pogotowia ratunkowego. Są trzy rozwiązania i to gorzowianie mają wybrać dla nich najlepsze.
Magistrat szykuje zamianę organizacji ruchu na drodze wspomagającej wzdłuż ulicy Kazimierza Wielkiego. To droga, która stanowi dojazd między innymi do Stacji Pogotowia Ratunkowego i Urzędu Stanu Cywilnego. Miasto rozważa wprowadzenie zmian, aby usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo. Pod uwagę brane są trzy warianty.
Ewentualne zmiany w organizacji ruchu polegać mogą na wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego z dopuszczeniem ruchu rowerowego w obu kierunkach w formie tzw. kontraruchu (jazda rowerzystów „pod prąd” bez wyznaczania pasa rowerowego). Jednakże ruch jednokierunkowy wiąże się z wydłużeniem drogi przy dojeździe do posesji, co na bazie doświadczeń miasta powoduje kontrowersje.
Biorąc pod uwagę powyższe uwarunkowania, są trzy warianty układu komunikacyjnego. Na podstawie zebranych opinii mieszkańców zostanie podjęta decyzja dot. wprowadzenia ewentualnych zmian na przedmiotowej ulicy. Proponowane warianty rozwiązań:
wariant 1
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na drodze wspomagającej z kierunkiem ruchu od ul. Kukuczki do ul. Okrzei oraz kontraruchem rowerowym. Jest to wariant rekomendowany przez Wydział Dróg. Rozwiązanie poprawia czytelność skrzyżowania z ul. Kukuczki przy przejeździe przez torowisko tramwajowe. Ponadto zaproponowany kierunek ruch jest spójny z dalszym odcinkiem drogi wspomagającej – odcinek od Chodkiewicza do Pałacu Ślubów.
wariant 2
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na drodze wspomagającej z kierunkiem ruchu od ul. Okrzei do ul. Kukuczki oraz kontraruchem rowerowym. Jest to wariant niezalecany, ponieważ zwiększy natężenie ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kukuczki gdzie dodatkowo zlokalizowany jest przejazd przez torowisko tramwajowe.
wariant 3
Pozostawienie ruchu dwukierunkowego – stan istniejący. Rozwiązanie umożliwia ruch dwukierunkowy dla wszystkich uczestników ruchu. Wadą rozwiązania jest ograniczona szerokość drogi, utrudniająca wymijanie się pojazdów i pieszych. Zaletą rozwiązania jest uspokojenie wynikające z konieczności zatrzymania czy ograniczenia prędkości przy wymijaniu się.
SONDA
Uwaga: żaden z wariantów nie przewiduje poszerzenia drogi, wykonania miejsc postojowych czy likwidacji strefy zamieszkania, która wnosi specjalne zasady ruchu na drodze (pierwszeństwo pieszych, zakaz parkowania w miejscach niewyznaczonych czy ograniczenie prędkości do 20 km/h).
Komentarze: