przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Tunel dla S3 przebity!

Z MIASTA

red.
2022-02-24 13:27
13580

S3 tunel – przebicie tunelu nawa wschodnia – 22 lutego 2022

S3 tunel – przebicie tunelu nawa wschodnia – 22 lutego 2022 (fot. GDDKiA)

Ostatnim, najdroższym odcinkiem S3 w stronę Czech jest ten pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą – drogowcy poza jezdnią mają tam do zrobienia tunele o długości około 2300 metrów oraz około 320 metrów. Drążenie dłuższego z nich dobiegło właśnie końca – informuje GDDKiA.

Budowa S3 z Bolkowa do Lubawki (granica państwa) podzielona została na dwa zadania: Bolków –  Kamienna Góra Północ oraz Kamienna Góra Północ – Lubawka (granica państwa). W sumie to ponad 31-kilometrowy odcinek trasy, który połączy się z czeską autostradą D11.  
 
Tunele 
Pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ zostanie wybudowana ekspresówka S3 o długości ok. 16,1 km. Tam też powstają dwa dwunawowe tunele drogowe o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz tunel krótszy o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość umowy wynosi ponad 1,5 mld zł. Drążenie tunelu rozpoczęto w grudniu 2020 roku – najpierw od południa, dwa miesiące później od północy. Dwa dni temu budowniczy przebili obie nawy. 
 
Do granicy 
Odcinek drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłem Kamienna Góra Północ a granicą państwa w Lubawce będzie drogą dwujezdniową o długości ok. 15,3 km, wyposażoną w dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasem awaryjnym. Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum firm Mosty Łódź (lider) i ONDE (partner). Wartość umowy: prawie 900 mln zł. Stan zaawansowania rzeczowego wynosi ok. 67 proc. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to druga połowa 2022 roku. 
 
Całość 
Z kolei koszt całkowity odcinka S3 od Bolkowa do Lubawki szacuje się na 2,5 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.  Plan zakłada udostępnienie trasy kierowcom w pierwszej połowie 2024 roku.  
 
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x