przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Zanim zorganizujesz wydarzenie on-line

Z MIASTA

materiał partnera
2022-04-27 18:58
309

 

Pandemia zmusiła nas do spojrzenia na swoje życie z zupełnie innej perspektywy. Ostatnie kilka miesięcy było okresem intensywnego poszukiwania alternatywnych rozwiązań w zakresie prowadzenia biznesu, ale również wypracowania nowych form komunikacji. Czas lockdownów był zdecydowanie trudny dla zespołów z branży eventowej i targowej. Nietypowa sytuacja wymusiła zmianę i wyjście ze strefy komfortu, ale paradoksalnie okazała się także prawdziwym „game changerem” i szansą na wypracowanie nowych strategii działania. Można powiedzieć, że to właśnie czas zamknięcia covidowego umożliwił poznanie, dopracowanie i rozwinięcie nowych, kreatywnych rozwiązań umożliwiających dalszy rozwój biznesu przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa. Adaptację do nowej rzeczywistości rozpoczęto od przejścia do realizacji wydarzeń w formie on-line.

 

Event on-line, czyli co?

 

Pierwsza kwestia, jaka nasuwa się w tym temacie, jest oczywista, lecz warto zdefiniować ją już na samym początku. Wydarzenie on-line to spotkanie, które nie wymaga fizycznej obecności w danym miejscu. Cały event odbywa się na dedykowanej platformie, co otwiera zupełnie nowe perspektywy. Wydarzenia realizowane w przestrzeni wirtualnej są doceniane przede wszystkim za możliwość dotarcia do praktycznie nieskończonej liczby osób jednocześnie. Do uczestnictwa w wirtualnej konferencji można zaprosić prelegentów i publiczność rozsianą po całym globie. Mogą brać w nich udział goście z dowolnego zakątka na świecie – wystarczy jedynie komputer, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu. Co istotne, organizacja takich eventów wiąże się z mniejszymi kosztami, zarówno dla gospodarza, jak i dla zaproszonych gości. Nie możemy także zapomnieć o aspekcie komfortu i poczuciu bezpieczeństwa. Eventy on-line to nie jedyny format, z jakiego można skorzystać. Ciekawą opcją może być również połączenie klasycznego eventu ze spotkaniem stacjonarnym na żywo, czyli tak zwany event hybrydowy. Takie rozwiązanie generuje wiele nowych możliwości. Hybrydowe mogą być konferencje, kongresy, targi, seminaria, warsztaty, spotkania zespołowe, prezentacje produktów i wiele innych. W ciągu ostatnich miesięcy popularność spotkań hybrydowych dynamicznie rośnie, ponieważ znakomicie łączą one w sobie to co najlepsze z obu światów: stacjonarnego i wirtualnego.

 

Profesjonalne wsparcie w organizacji eventów on-line

 

Nie ulega wątpliwości, że przygotowanie dobrego wydarzenia w formule on-line, takiego jak konferencja, szkolenie czy festiwal naukowy, to prawdziwa sztuka. Nie lada wyzwaniem jest zarówno opracowanie interesującego planu, jak i dobór odpowiednich narzędzi technicznych. Wirtualny event można spróbować zorganizować samodzielnie, można też nawiązać współpracę z profesjonalną agencją eventową. Świetnymi realizacjami może pochwalić się np. https://bluexperience.pl/, firma specjalizująca się w organizacji eventów on-line, jak również off-line. To zespół kreatywnych, zaangażowanych i pełnych pozytywnej energii ludzi z ogromnym doświadczeniem w realizacji wszelkich eventowych projektów i znających ten temat „od podszewki”.

 

Jak wybrać odpowiednie narzędzie do obsługi eventu on-line?

 

Do organizacji wirtualnych wydarzeń służą nowoczesne narzędzia technologiczne. Ich zastosowanie przynosi marce długofalowe korzyści, zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe. Wybór dobrej platformy do przeprowadzenia eventu w sieci przekłada się na sukces całego projektu, a przede wszystkim na lepsze doświadczenia z punktu widzenia uczestników. Najlepiej sprawdza się formuła interaktywna, w której widzowie mają możliwość zadawania prelegentom pytań i dzielenia się przemyśleniami. Świetną opcją może być np. BluPlatform, polska platforma do realizacji eventów on-line. Przy jej pomocy przeprowadzono już setki udanych imprez i eventów, m.in. konferencje medyczne, międzynarodowe kongresy ekonomiczne, targi kosmetyczne, spotkania networkingowe i wiele innych (tutaj portfolio z realizacjami: https://bluplatform.io/portfolio/).

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x