przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

Radni też chcą wygodnie jeździć pociągami

Z MIASTA

red.
2022-09-22 09:37
4590

Most kolejowy nad kanałem Ulgi

Most kolejowy nad kanałem Ulgi (fot. Adam Oziewicz/archiwum portalu)

Klubu Radnych Gorzów Plus przygotował projekt stanowiska rady miasta w sprawie poparcia najważniejszych działań dla poprawy dostępności komunikacji kolejowej dla Gorzowa i Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Ma być rozpatrywany na najbliższej sesji.

treść stanowiska Klubu Radnych Gorzów Plus: 
 
W ostatnich latach z zaniepokojeniem obserwujemy pogłębiające się wykluczenie komunikacyjne mieszkańców Gorzowa oraz północnej części województwa lubuskiego. Likwidacja kolejnych połączeń w ruchu międzywojewódzkim, projektowanie siatki połączeń w nieracjonalny i nieatrakcyjny sposób czy brak modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej 203 pchają naszych mieszkańców w objęcia nieekologicznego transportu indywidualnego.
 
Mając na uwadze przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, dbałość o poprawę jakości środowiska naturalnego oraz szeroko pojmowany dobrostan mieszkańców naszego Miasta oraz Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego zwracamy się do Pana Ministra z gorącym apelem o wsparcie niżej opisanych, strategicznych działań inwestycyjnych możliwych do realizacji przez PKP PLK:
 
1. Budowa nowych torów stacyjnych w mieście Kostrzyn nad Odrą, o łącznej długości około 1500 m, łączących linię nr 203 z nr 273. Nowe odcinki torów pozwolą na wytrasowanie atrakcyjnych połączeń między Szczecinem, Gorzowem i Poznaniem w ruchu pasażerskim i towarowym bez zbędnych manewrów i zmiany kierunku jazdy na stacji towarowej.
 
2. Realizacja linii komunikacyjnej Gorzów Strefa Ekonomiczna - Gorzów - Skwierzyna - Międzychód (Wronki/Szamotuły) - Poznań, która została ujęta w ramach programu Kolej Plus i znajduje się na jej liście rezerwowej.
 
3. Przebudowa układu torowego stacji Świebodzin oraz wybudowanie dwóch brakujących odcinków linii kolejowej o wysokich parametrach (łączna długość około 31 km). Inwestycja otworzy nowe możliwości organizacji przewozów oraz pozwoli na obsługę około 60% mieszkańców województwa lubuskiego. Skróceniu ulegnie również czas podróży pomiędzy stolicami województwa lubuskiego do około 80 min.
 
4. Rozpisanie nowego przetargu przez PKP S.A. na realizację dworca w Gorzowie, który zintegruje maksymalnie blisko siebie wszystkie formy transportu (tramwaj/kolej/PKS/bus/transport indywidualny).
 
Dzięki realizacji powyższych projektów możliwym stanie się trasowanie nowych połączeń kolejowych w ruchu aglomeracyjnym, regionalnym i ponadregionalnym, a dworzec kolejowy w Gorzowie stanie się ważnym punktem przesiadkowym. Wszystkie te działania Miasto stara się ująć w obecnie prowadzonych planach inwestycyjnych PKP PLK dzięki czemu, w naszej opinii ich potencjalna realizacja możliwa jest w stosunkowo krótkim czasie.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x