Aby nauczyciele byli w stanie pomóc uczniom
Z MIASTA
info. um
2022-10-05 10:24
6490

Aby wspierać nauczycieli w efektywnym wspieraniu uczniów, w ramach projektu „Pokolenie płatków śniegu”, współfinansowanego ze środków UE, zostały zorganizowane warsztaty kształtowania umiejętności uniwersalnych m.in. w zakresie rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych z wykorzystaniem metody Dialogu Motywującego.
Dlaczego Dialog Motywacyjny przynosi dobre efekty? Bo wspiera autonomię ucznia, daje mu poczucie wpływu na własną sytuację i skuteczne działanie. Ponadto nauczyciel koncentruje swoje myślenie na zasobach ucznia i razem z nim szukają sposobu rozwiązania problemu. Po trzecie motywuje ucznia i zwiększa jego zaangażowanie w realizacje zadania.
Szkolenie ma na celu przede wszystkim kształtowanie umiejętności komunikacyjnych oraz skutecznego motywowania nastolatków do podejmowania nowych wyzwań, a także poprawę relacji uczeń-nauczyciel. Mottem przewodnim warsztatów jest pozytywna zmiana prowadząca do skutecznej motywacji.
Projektem objęci są wszyscy wychowawcy klas ósmych szkół podstawowych z Gorzowa. Zajęcia prowadzone są w czterech grupach przez firmę Artur Cienkosz Centrum Profilaktyki i Redukcji Atelier z Krakowa.
Gorzowski wydział edukacji wyjaśnia, że projekt "Pokolenie płatków śniegu" realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 w części współfinansowanej z EFS. Oś Priorytetowa 8. Nowoczesna edukacja. Działanie 8.2. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych. Poddziałanie 8.2.2. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych – ZIT Gorzów.
Pokolenie płatków śniegu (oczywiście w teorii) to ludzie ukształtowani przez nadopiekuńczych rodziców oraz/lub media społecznościowe. Towarzyszy im znaczące poczucie lęku, są nadmiernie emocjonalni, mają też kłopot z odpowiedzialnością za własne czyny. Przekonani o własnej wyjątkowości niekiedy przeceniają posiadane kompetencje i już „na starcie” oczekują zbyt dużego – w stosunku do wiedzy i umiejętności – wynagrodzenia. Pokolenie płatków śniegu jest dość mocno skoncentrowane na sobie, dlatego wszelka krytyka – także konstruktywna – może zostać przez nich źle odebrana.
Komentarze: