Strabag vs Budimex. Faworytem ta druga spółka
Z MIASTA
red.
2023-04-18 14:20
30740

Dwie firmy chcą realizować pierwszy etap północnej obwodnicy Gorzowa. Trwa ocena złożonych ofert. Ale to Budimex zaproponował znacznie niższą cenę.
Spółka GIM informuje, że w postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty. Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia zaproponował cenę brutto: 40 145 896,00 zł, z kolei warszawski Budimex – 26 986 225,90 zł.
Przypomnijmy, niemal półkilometrowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim – do skrzyżowania z Kazimierza Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda.
Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje.
Głównym zadaniem pierwszego etapu obwodnicy jest wykonanie funkcjonalnego i bezpiecznego połączenia komunikacyjnego osiedli Górczyn i Piaski.
Zakres prac w ramach pierwszego etapu:
przebudowa skrzyżowania ulic Wyszyńskiego, Górczyńskiej związana z włączeniem nowego odcinka – skrzyżowanie typu rondo,
budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z Kazimierza Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 75m,
rozbudowa/przebudowa odcinka Kazimierza Wielkiego i układu skrzyżowania ulic Kazimierza Wielkiego i Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
przebudowa Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy Kazimierza Wielkiego,
budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
budowa zjazdów z dróg publicznych,
budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,
budowa i przebudowa chodników,
budowa skweru w rejonie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego i Kuratowskiej,
budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki),
budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,
budowa oświetlenia drogowego,
budowa kanału technologicznego,
rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,
przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,
usunięcie kolidujących drzew i krzewów,
nasadzenia drzew i krzewów,
tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,
elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.,
stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,
dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.
Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę dofinansowania do kwoty 35 mln zł.
Komentarze: