Marketingowe 5 sekund a reklama outdoorowa w praktyce. Oto szczegóły!
Z MIASTA
materiał partnera
2025-01-19 11:54
257

Od lat w branży reklamowej panuje zasada tzw. 5 sekund. To czas, w którym potencjalny Klient po pierwsze zapoznaje się z Twoim przekazem marketingowym, a po drugie podejmuje decyzję, czy jest zainteresowany dalszą interakcją z zauważoną marką. Co ciekawe, obowiązuje ona również przy reklamie outdoorowej, gdzie tak na dobrą sprawę 5 sekund może być nawet o połowę skrócone. Chcesz wiedzieć, jak maksymalnie wykorzystać potencjał zewnętrznej promocji swojego brandu? Podpowiemy Ci, jakie nośniki są najbardziej polecane przez ekspertów. Powiemy też więcej na temat praktyk polecanych i wręcz zakazanych przy outdoor marketingu. Zostań z nami na dłużej!
Światełko w tunelu outdoor marketingu, czyli reklamy w technologii LED
Czasy świetności papierowych materiałów promocyjnych już dawno za nami. Plakaty czy nawet mogłoby się wydawać nieśmiertelne ulotki powoli przegrywają rywalizację z alternatywami, które są po prostu dobrze widoczne w miejskich zgiełkach. Kasetony lub ledowe neony można uznać za tlen podpięty pod outdoor marketing, rywalizujący chociażby z nowoczesną promocją online. Tego typu rozwiązania skutecznie odpierają atak i potrafią naprawdę efektywnie przyciągać uwagę wielu potencjalnych Klientów. Zwłaszcza, jeżeli są ustawione w miejscach, gdzie znajdziesz naprawdę masę przechodniów. Sekret dobrej konwersji outdoor marketingu jest przecież każdemu doskonale znany. Im większy zasięg, tym większa szansa powodzenia. Jak się ma do tego tytułowe 5 sekund? Przede wszystkim, jako właściciel przedsiębiorstwa musisz zadbać o dobrą widoczność nośnika. Możliwość jego ewentualnego podświetlenia wydaje się rozwiązywać problem. Zwłaszcza, że kasetony i neony wykorzystują nowoczesną technologię LED. Niskim kosztem zagwarantujesz sobie doskonałą widoczność przez 24 godziny i siedem dni w tygodniu. A to pierwsza zasada w marketingowych 5 sekundach. Kolejne powiązane są bezpośrednio z projektami nośników, a na tym skupimy się w kolejnej części tego artykułu.
Poznaj kilka zasad projektowania skutecznych nośników outdoor marketingu
Jakkolwiek groteskowo by to nie zabrzmiało, doświadczeni eksperci produkujący kasetony oraz neony odradzają zmuszania potencjalnego Klienta do długiego zapoznawania się z komunikatem outdoor marketingowym. To zabiegi zarezerwowane dla naprawdę rozpoznawalnych marek, gdzie różnego rodzaju nośniki zewnętrzne stanowią jedynie wsparcie dużych kampanii, a nie główny kanał komunikacyjny z odbiorcami. Minimalizm, minimalizm i jeszcze raz minimalizm. Clue skutecznego pozyskiwania Klientów opiera się o zapadnięcie w ich pamięci. Twój kaseton lub ledowy neon powinny więc zawierać wyłącznie najważniejsze informacje. Doświadczeni eksperci z firmy VERACO wymieniają w tym zakresie logo, podpis oraz ewentualnie slogan marketingowy jako zestaw obowiązkowy przy projektowaniu tego typu rozwiązań. Dobrym pomysłem będzie też użycie brandowych barw – ułatwi to późniejszą identyfikację firmy. Pod żadnym pozorem nie twórz nośników outdoor marketingu bez własnego logo. To przecież znak charakterystyczny, zwyczajnie odróżniający Ciebie od najgroźniejszej konkurencji. Zwłaszcza, jeśli wykonuje ona podobne usługi. Jeżeli potencjalny odbiorca będzie musiał spędzić przy Twoim komunikacie więcej niż 5 wcześniej wspomnianych sekund, istnieje duże prawdopodobieństwo, że po prostu zrezygnuje z jego oglądania. A dla Ciebie oznacza to porażkę i utratę kolejnego partnera biznesowego.