przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Cała Spichrzowa na przełomie sierpnia i września

Z MIASTA

red.
2025-01-30 11:02
4300

(fot. GIM)

Nie w lipcu a raczej we wrześniu, czyli dwa miesiące później niż to wynika z kontraktu, konsorcjum TORMEL i WUPRINŻ odda do użytku przebudowaną Spichrzową – II-etap.  

W grudniu drogowcy zakończyli przebudowę północnej połówki skrzyżowania Chrobrego ze Spichrzową – na tej części położyli asfalt, wykonali również chodnik przy Titanicu. Ponadto ułożyli  instalacje: sanitarną, elektryczną oraz teletechniczną na odcinkach od skrzyżowania z Chrobrego do Lutyckiej oraz od Hejmanowskiej do Herberta. Prace od kilku miesięcy realizowane są bez przestojów. 
 
Przypomnijmy, że w ramach zadania wykonana zostanie nowa nawierzchnia, chodniki, odwodnienie i oświetlenie. Zaplanowano też nowe miejsca parkingowe (w tym dwa dla osób niepełnosprawnych), ścieżkę rowerową – od mostu Staromiejskiego wzdłuż Chrobrego, parking dla rowerów oraz samoobsługową stację naprawy rowerów. Z kolei po stronie PWiK jest przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami do budynków. 
 
Spółka GIM podkreśla, że w ramach przebudowy skrzyżowania Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej, zaplanowano m.in. wydzielenie wysp kanalizujących ruch uliczny w zmienionej postaci oraz wprowadzenie przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów pod wiaduktem kolejowym. To pozwoli na bezpośrednie połączenie istniejących nadwarciańskich bulwarów. 
 
Dodatkowo przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, a dotychczasowe przejście dla pieszych na północnym wlocie Chrobrego, zostanie przesunięte, co pozwoli na wygospodarowanie miejsca na przejazd rowerowy. Pojawi się też lewoskręt, przeznaczony dla pojazdów skręcających z Chrobrego w ulicę Spichrzową w kierunku wschodnim. W celu poprawy bezpieczeństwa, projektanci zamknęli dla ruchu Mostową, od strony skrzyżowania z Chrobrego. 
 
Aktualnie termin oddania inwestycji to koniec sierpnia tego roku. Dwumiesięczne opóźnienie wynika z realizacji zadań archeologów.
 
Koszt przebudowy to 16,2 mln zł. Wkład własny miasta to 4,6 mln zł. Pozostałe środki to dofinansowania – RFRD: 6,5 mln zł oraz Polski Ład: 5 mln zł.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x