przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

POLREGIO kupuje dla lubuskiego 13-letnie autobusy szynowe SA 136

Z MIASTA

red.
2023-11-30 16:26
15260

SA 136 na przystanku Gdańsk Brętowo

SA 136 na przystanku Gdańsk Brętowo (fot./źródło: wikipedia/Jakub Murat (Muri))

Zakończył się ogłoszony kilka miesięcy temu przetarg na trzy szynobusy z serii SA 136. Wygrała go spółka POLREGIO, która wykorzysta pojazdy do przewozów na terenie lubuskiego.

Szynobusy SA136 zostały wyprodukowane przez PESĘ. Są w stanie zabrać na pokład jednorazowo 300 pasażerów oraz rozpędzić się do prędkości 120 km/godz. Wyposażone są w WiFi oraz monitoring wizyjny.
 
– Każdy dodatkowy skład to dla nas szansa na zwiększenie komfortu podróżnych, dlatego staramy się systematycznie powiększać tabor POLREGIO. Nowe jednostki trafią tam, gdzie aktualnie są największe potrzeby, a w tym momencie jest to oczywiście województwo lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych. Jednocześnie cały czas ciężko pracujemy nad dalszą poprawą sytuacji w regionie – powiedział prezes POLREGIO, Adam Pawlik.
 
POLREGIO zdaje sobie sprawę z niełatwej sytuacji, jaka wciąż panuje w województwie lubuskim. Dlatego też realizacja planu naprawczego wspólnie z urzędem marszałkowskim, stanowi dla spółki priorytet. Z tego powodu zakup szynobusów jest tak ważny, by zapewnić pasażerom nie tylko większy komfort, ale przede wszystkim pewność przejazdów.
 
Wygrana w przetargu to ważny krok, by ten cel osiągnąć. Składy SA 136 trafią na lubuskie tory zaraz po zakończeniu przeglądów P3.2.
 
Dodajmy, że szynobusy dostarczone w ramach przetargu nie będą jedynymi dodatkowymi pojazdami dla regionu. Województwo lubuskie kupi dwa nowe hybrydowe pociągi, które będą kursować głównie w północnej części regionu. Składy będą w stanie poruszać się zarówno po trakcji elektrycznej, jak i jeździć na trasach, które nie są w nią wyposażone. Jest to kompromisowe rozwiązanie, które uwzględnia wymogi Komisji Europejskiej (ze środków UE nie może być kupowany tabor spalinowy), a także częściowo rozwiązuje kwestię braku odpowiedniej liczby zelektryfikowanych linii kolejowych w województwie. Koszt zakupu dwóch nowych szynobusów to ponad 73 mln złotych, z czego dofinansowanie w ramach środków unijnych wynosi ponad 54 mln zł. 
 
 

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x