przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Kolej przygotowuje przebudowę mostu. Wybór wykonawcy w przyszłym roku

Z MIASTA

info. um
2025-08-13 09:33
4810

(fot. ao)

Najważniejsze dane dotyczące przebudowy mostu kolejowego z kładką są takie, że inwestycja jest na etapie kompletowania dokumentacji...  

Realizacja inwestycji leży w kompetencjach spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ale władze miasta mają świadomość, że oddziaływanie inwestycji wykracza poza zakres inwestycji kolejowej, bo odnosi się również do oczekiwań mieszkańców w zakresie miejskich ciągów komunikacyjnych, dostępności przestrzeni publicznych oraz obszarów rewitalizacji miasta. 
 
Dlatego przedstawiciele urzędu miasta są w stałym kontakcie z komórką zajmującą się projektowaniem z ramienia inwestora PKP PLK, a w wielu kwestiach istotnych dla mieszkańców byli inicjatorami rozwiązań usprawniających. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2023 roku rozpoczęło prace związane z przebudową mostów kolejowych na linii 367 Zbąszynek - Gorzów dla podwyższenia parametrów ruchu na tej linii.
 
W 2024 roku dzięki ścisłej współpracy miasta z PKP PLK w ramach zadania „Opracowanie koncepcji, dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót dla modernizacji linii kolejowej nr 367 w obrębie miasta Gorzów” ujęto budowę kładki pieszo-rowerowej. - W ramach tego projektu, przy udziale przedstawicieli miasta, wypracowano rozwiązanie w postaci dodatkowego, bezpośredniego dojścia z kładki na moście w kierunku peronów 3, 4 i przejścia podziemnego (tunelu) do dworca Gorzów. Przewidziano także odpowiednie pochylnie dla osób z ograniczaną mobilnością - przypomina Wiesław Ciepiela, rzecznik prasowy urzędu miasta. 
 
Pojawiły się również postulaty mieszkańców - w sprawie odbudowania windy pionowej na peronie 3 oraz budowy nowej windy na peronie 4, zachowania alternatywnych przejść w poziomie szyn między peronami 3 i 4 czy budowa podjazdu (pochylni) w tunelu podziemnym wzdłuż schodów pomiędzy niższą częścią tunelu a poziomem pod peronami 3 i 4 – jednak w tych zagadnieniach jedynym decydentem jest inwestor PKP PLK, który musi ocenić wszelkie uwarunkowania takich rozwiązań.
 
Przebudowa mostu i kładki jest obecnie na etapie kompletowania dokumentacji. Inwestor planuje ogłosić postępowanie przetargowe i wybrać wykonawcę w  pierwszym lub drugim kwartale 2026 roku.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x