Kolej przygotowuje przebudowę mostu. Wybór wykonawcy w przyszłym roku
Z MIASTA
info. um
2025-08-13 09:33
4810

Najważniejsze dane dotyczące przebudowy mostu kolejowego z kładką są takie, że inwestycja jest na etapie kompletowania dokumentacji...
Realizacja inwestycji leży w kompetencjach spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ale władze miasta mają świadomość, że oddziaływanie inwestycji wykracza poza zakres inwestycji kolejowej, bo odnosi się również do oczekiwań mieszkańców w zakresie miejskich ciągów komunikacyjnych, dostępności przestrzeni publicznych oraz obszarów rewitalizacji miasta.
Dlatego przedstawiciele urzędu miasta są w stałym kontakcie z komórką zajmującą się projektowaniem z ramienia inwestora PKP PLK, a w wielu kwestiach istotnych dla mieszkańców byli inicjatorami rozwiązań usprawniających. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2023 roku rozpoczęło prace związane z przebudową mostów kolejowych na linii 367 Zbąszynek - Gorzów dla podwyższenia parametrów ruchu na tej linii.
W 2024 roku dzięki ścisłej współpracy miasta z PKP PLK w ramach zadania „Opracowanie koncepcji, dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji niezbędnych do rozpoczęcia robót dla modernizacji linii kolejowej nr 367 w obrębie miasta Gorzów” ujęto budowę kładki pieszo-rowerowej. - W ramach tego projektu, przy udziale przedstawicieli miasta, wypracowano rozwiązanie w postaci dodatkowego, bezpośredniego dojścia z kładki na moście w kierunku peronów 3, 4 i przejścia podziemnego (tunelu) do dworca Gorzów. Przewidziano także odpowiednie pochylnie dla osób z ograniczaną mobilnością - przypomina Wiesław Ciepiela, rzecznik prasowy urzędu miasta.
Pojawiły się również postulaty mieszkańców - w sprawie odbudowania windy pionowej na peronie 3 oraz budowy nowej windy na peronie 4, zachowania alternatywnych przejść w poziomie szyn między peronami 3 i 4 czy budowa podjazdu (pochylni) w tunelu podziemnym wzdłuż schodów pomiędzy niższą częścią tunelu a poziomem pod peronami 3 i 4 – jednak w tych zagadnieniach jedynym decydentem jest inwestor PKP PLK, który musi ocenić wszelkie uwarunkowania takich rozwiązań.
Przebudowa mostu i kładki jest obecnie na etapie kompletowania dokumentacji. Inwestor planuje ogłosić postępowanie przetargowe i wybrać wykonawcę w pierwszym lub drugim kwartale 2026 roku.
Komentarze: