przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

Co robić, aby praca nie prowadziła do dolegliwości?

ZDROWIE

zespół Medi Raju
2020-12-02 10:52
3710

(fot. Adam Oziewicz/archiwum portalu)

Wiele godzin za biurkiem, praca stojąca, ale także przenoszenie towarów – co poradzić gdy codzienna aktywność zawodowa prowadzi do przeciążeń układu ruchu? Odpowiada fizjoterapeutka z Centrum Medycznego Medi Raj przy Górczyńskiej.  

Nawet fizjoterapeuci nie są wolni od dolegliwości. Angelika Winiarska prowadzi rehabilitację w Medi Raju. Jest osobą aktywną, od najmłodszych lat uprawiającą sport – przyznaje jednak, że po tygodniu pracy z pacjentami odczuwa napięcie w plecach. – Choć nie jest to w moim stylu, bywa że w weekend najchętniej bym się położyła i nic nie robiła – zdradza. 
 
W takiej sytuacji radzi, aby korzystać z maty z kolcami – wystarczy się na niej położyć i od razu działa na plecy przekrwiennie, rozgrzewająco, rozluźniająco. To najlepszy doraźny sposób na napięcie w okolicy pleców, szczególnie gdy nie ma nikogo pod ręką, kto by nas rozmasował. 
 
Z podobnymi problemami, bądź nawet większymi, borykają się setki gorzowian – przeciążenia placów dotyczą osób pracujących za ladą, w magazynach, biurach, na kasach, przy półkach sklepowych, na produkcji i w wielu innych miejscach. To wiele godzin w pozycji stojącej, zwykle w lekkim pochyleniu, przy tym wielokrotnie trzeba sięgać w górę bądź w dół. Czy da się coś na to zaradzić? Czy jest prosty sposób na to, aby praca nie była udręką i nie doprowadziła do stanu chorobowego? 
 
Pani Angelika podpowiada, że gdy praca wymusza przeciążenia, dobrze jest wprowadzić dodatkową aktywność, która będzie przeciążać ciało w inny sposób. – Gdy mięśnie, stawy będą miały dodatkowy, innego typu bodziec to się wzmocnią. Przestaną być podatne na jedno tylko przeciążenie – zaznacza. 
 
Oceniając zagrożenia dla układu ruchu podkreśla, że pozycja stojąca w pracy sama w sobie nie jest zła. Więcej problemów przysparza wielogodzinne siedzenie. Dlatego zaleca wprowadzenie aktywności, która pozwoli wzmocnić mięśnie – chodzi o to, aby wysiłek wywoływany pozycją stojącą nie był dla nas zbyt obciążający. Można to „załatwić” regularnie biegając, pływając, jeżdżąc na rowerze czy uprawiając każdy inny sport, który sprawia nam przyjemność. Ważne, aby aktywność sportowa była systematyczna. 
 
więcej informacji i rezerwacja terminów 
602 721 759
https://www.znanylekarz.pl/angelika-winiarska

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x