przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

więcej

więcej

Sikorskiego. Tylko umowa i... do pracy

INWESTYCJE


2017-12-19 20:44
88736

(fot. materiały um)

Inwestycja, już po przeprowadzeniu, zmieni oblicze ścisłego centrum, a w czasie realizacji na pewno da popalić gorzowianom. Ale najwyższy czas zacząć – podpisy stron kontraktu prawdopodobnie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem. Niebawem zmiany w ruchu.   

Kompletna przebudowa Sikorskiego z torowiskiem i trakcją na całej długości ma wykonawcę – prace wykona konsorcjum Trakcja PRKiI z Warszawy i AB Kauno Tiltai z Kowna za 55,748 mln zł brutto. Procedura przetargowa przechodzi standardową kontrolę – 30-dniowy termin prezesa urzędu zamówień publicznych mija niebawem, stąd miasto planuje podpisanie umowy jeszcze w tym roku, prawdopodobnie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem.
 
Zwykle wykonawca czas oczekiwania na podpisanie umowy już wykorzystuje na przygotowanie się do realizacji zadań – weryfikuje rynek podwykonawców i układa też kolejność prac. – W przypadku śródmiejskiego ruchu samochodów, komunikacji publicznej planowanie poszczególnych zadań rodzi duże wyzwanie. Na pewno w ciągu dwóch tygodni od podpisania umowy budowniczym zostanie formalnie udostępniony plac budowy i zacznie się etap tymczasowej organizacji ruchu – informuje wiceprezydent Agnieszka Surmacz.  
 
Zamknięcie Sikorskiego na jakimkolwiek odcinku wiąże się z dużą reorganizacją całego systemu, choćby ściśle skonfigurowanej sygnalizacji świetlnej.
 
Wykonawca na pewno zacznie te prace, które da się obecnie realizować. Wymagane rozbiórki w ciągu całej ulicy Sikorskiego już są możliwe do zrealizowania i będą wykonywane nawet w niesprzyjającym do tego okresie zimowym. Wiceprezydent podkreśla w rozmowie z portalem, że czas inwestycji jest drogocenny, stąd miasto jeszcze przed podpisaniem umowy zleca wykonanie tymczasowych organizacji ruchu – podzielone na etapy są załączone do dokumentacji przetargowej.  
 
Pierwsze dwa etapy do wdrożenia przez wykonawcę: zacząć roboty budowlane jednocześnie od Sikorskiego na wysokości urzędu miasta – tam gdzie planowany jest deptak, oraz w rejonie domu towarowego Rolnik czyli tam gdzie powstanie rondo. – Musimy dobrze wykorzystać czas i zacząć prace na dwóch frontach – wyjaśnia A. Surmacz. 
 
Zarazem uspokaja kierowców – według dokumentacji tymczasowych, możliwe jest utrzymanie ruchu w mieście, realizując prace na wspomnianych dwóch etapach. Dla obu obowiązują również podetapy, ale o kolejności zamknięć poszczególnych odcinków i harmonogramie szczegółowym zdecyduje sam wykonawca. 
 
Przypomnijmy, w przetargu było sześć ofert, wszystkie z kosztorysem ponad zakładanym przez miasto budżetem czyli 50 mln zł brutto. Najtańszym było konsorcjum Trakcja PRKiI z Warszawy i AB Kauno Tiltai z Kowna. Wartość: 55,748 mln zł brutto i tę ofertę wybrał magistrat. 
 
Przebudowa obejmie torowisko tramwajowe w Sikorskiego i Warszawskiej – dokładnie: odcinek od Cichońskiego do pierwszej zwrotnicy za Dworcową, a także od Sikorskiego 54 do pierwszej zwrotnicy za ulicą Jancarza. W ramach przebudowy układu drogowego powstanie małe rondo na skrzyżowaniu Sikorskiego, Dworcowej i al. Konstytucji 3 Maja i Orląt Lwowskich. Pomnik Mickiewicza ma zostać przesunięty poza rondo. Odcinek Sikorskiego od Chrobrego do Pionierów zostanie zamieniony w deptak (z dopuszczeniem ruchu autobusowego po torowisku).
 
Sikorskiego z deptakiem ma być gotowa do 30 listopada przyszłego roku.

Komentarze:

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x