przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Czym jest pozycjonowanie stron www? Kilka słów na temat SEO

OGłOSZENIA

materiał partnera
2020-12-18 00:16
997

Search Engine Optimization (w skrócie SEO) to działania marketingowe polegające na polepszaniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google, poprzez osiąganie w jej wynikach wyższych pozycji, po wpisaniu określonej frazy. Pozycjonowanie stanowi jedną z najskuteczniejszych form reklamy internetowej, niezależnie od tego, czy odnosi się ona do bloga, sklepu, czy konkretnego produktu. Z czego wynika potencjał marketingowy SEO? Co zrobić, żeby wypromować swoją stronę w oparciu o algorytmy Google? O tym w dalszej części artykułu.

Czy pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczną formą reklamy?

Współcześnie internet to drugi co do wielkości kanał marketingowy. Zgodnie z danymi za 2019 rok stanowi on platformę o 35,8% udziale w całości rynku reklamowego – to tylko 9,9 punktu procentowego mniej w stosunku do telewizji (45,7% udziałów), podczas gdy pozostałe formy promocji (takie jak radio, gazeta itd.) to zaledwie 18,5% rynku.

Pozycjonowanie stron www koncentruje się właściwie na jednej wyszukiwarce, jaką jest Google. Wynika to z faktu, że na tle swojej konkurencji (np. Bing, Yahoo) posiada ona pozycję niekwestionowanego lidera rynku – w roku 2020 z wyszukiwarki Google korzystało ponad 93% wszystkich internautów. Z racji tej różnicy, optymalizacja strony pod inne, zazwyczaj wykluczające się wzajemnie algorytmy wyszukiwania, stosowane przez inne aplikacje jest zwyczajnie nieefektywna.

Na czym polega pozycjonowanie SEO?

Pozycjonowanie w oparciu o algorytmy Google to proces wieloetapowy, wymagający stałego monitorowania i analizowania jego efektów, przez zespół wykwalifikowanych specjalistów. Skutki SEO można odnotować dopiero po jakimś czasie od wdrożenia zmian na stronie. Jednocześnie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie jest stała, w związku z czym może dynamicznie zmieniać się na przestrzeni kolejnych tygodni.

Pozycjonowanie stron www przebiega w oparciu o kilka następujących kroków:

- Keyword Reaserch – Wybór fraz kluczowych, najlepiej odpowiadających ofercie pozycjonowanej strony. Przeprowadza się ją na podstawie dotychczasowej częstotliwości wyszukiwań konkretnych zestawów słów, wpisywanych przez użytkowników Google.

- Audyt oraz optymalizacja strony – Weryfikacja techniczna, przeprowadzana pod kątem występowania błędów oraz rozpisanie wytycznych odnośnie do właściwej optymalizacji portalu. Niejednokrotnie już na tym etapie, po zastosowaniu się do instrukcji firmy pozycjonującej można odnotować poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

- Poszerzenie strony pod względem treści – Umieszczenie na stronie unikalnych, wartościowych merytorycznie treści ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania. Na tym etapie skupiają się specjaliści do spraw, Content Marketingu i SEO Copywritingu.

- Link Building – Tworzenie wartościowych połączeń z innymi stronami, za pośrednictwem odnoszących się do nich linków.

- Analiza danych – Rozpatrzenie wyników dotychczasowej strategii SEO.

Pozycjonowanie strony to rzecz niezwykle złożona, obejmująca stałe monitorowanie ponad 200 różnych czynników, mających wpływ na pozycję wyświetlania strony. Samodzielne próby pozycjonowania zazwyczaj okazują się nieskuteczne, dlatego kwestię pozycjonowania SEO najlepiej oddać w ręce doświadczonych specjalistów. W ramach podsumowania odsyłamy więc do zapoznania się z ofertą firmy Artefakt.pl.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x